2861
Sök

Funderar på bilköp

84 Inlägg
27 januari 2012
Trådstartare
Tja!
Ska nu köpa en ny bil och är sugen på att köpa en Volvo 740 turbo eller 940 turbo.

Jag har nu hittat en Volvo 740 turbo med ungefär 250hk set up på den är: Äkta hks öppendump, 2.5tum ifrån turbon, chippad, öppet luftfilter och aga-diffad och m46 lådan. Men funderar över motorn. Det är en B230et och har läst att det är många som inte tycker att dem är bra för att dem är så klena. Den bilen kostar ifall 10 000

Sen har jag hittat en Volvo 940 turbo som är chippad till 220hk ungefär med m90 lådan. Och i den så är det väl B230ft och dem är väl mycket starkare om jag inte säger fel. Den kostar 14 000.

Vilken skulle ni rekommendera. Behöver man vara rädd för att Motorn kommer gå sönder på 740in. Ni som har trimmat B230et med samma set up har det hållit bra för er m.m. Dela gärna med er vad ni tycker om dem olika motorerna.

Forummoderator
26 479 Inlägg
27 januari 2012
Själv hade jag valt 940:in i detta fall. "Äkta hks öppendump" betyder inte ett smack i värdet, men det faktum att den är aga-diffad tycker i alla fall jag säger det mesta. Plus att priset låg i överkant.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök