Bromsskivor, vindavvisare, toning, extraljus, ljudisolering, trim

Fismumriken
1 februari 2012 · 533 Inlägg

Hejsan! Nu är äntligen min Honda Civic 1.3 -94 fixad. Tänkte styla till den lite.

1. Har ju vindavvisare på varje sida, men dom är så ljusa. Finns det några billiga tonade vindavvisare som passar denna bil? Eller finns det någon lack som kan göra detta?

2. Toning av rutor, funkar biltemas bra? Eller släpper den med en gång?

3. Extraljus, såg på biltema att dom hade små vita ljus man sätter i stötfångaren. Som var godkända. Finns det några liknande men billigare? För dessa kostade 600 spänn. Och hur fäster man dessa och hur kopplar man i dem?

4. Bromsskivor, på skruvat.se kom det upp 2 olika bromsskivor för min modell. En solid skiva och en ventilerad. Båda med mått som inte till hundra liknande varandra. Vilken ska jag ha? Ska byta fram.

5. Ljudisolering, ljudisolerade min gamla s40 med STP matta. Funkade väl hyffsat. I Hondan hör man så jävla väl ljudet utifrån, och dörrarna är som kartong. Någon billig och bra matta? Och vart brukar ljudet komma från mest? Går det att isolera torpedväggen? Isåfall, vart sätter man den?

6. Finns det något passande trim till denna? Inte allt för dyrt. Tänkte mest på något sportluftfilter och twin-pipes? Finns det så det passar? Och vart.

Och listerna runt om börjar flagna, samt vid ena backspegeln, hur lossar man så man kan lacka?

Sen lägger jag in en tilläggsfråga här för att slippa starta en ny tråd. Det är ju en halvkombi, hur ska Rockford 12:orna spela? Uppåt, bakåt eller framåt?

Senast redigerat av Fismumriken (1 februari 2012)

te_wik Forummoderator
1 februari 2012 · 12 813 Inlägg

Du har så många olika frågor i samma tråd så flyttar över denna till Allmänt.

Mvh Tommy, Moderator

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Fismumriken
1 februari 2012 · 533 Inlägg

te_wik skrev:
Du har så många olika frågor i samma tråd så flyttar över denna till Allmänt.

Mvh Tommy, Moderator

Sorry, tänkte att det var onödigt att göra så många olika trådar:) Ska tänka på det tills nästa gång!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang