4422
Sök

BMW 530D -01 som inte startar

4 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
Hej! är lycklig ägare av en 530D -01 som gått drygt 31000 mil. Idag startade jag bilen som vanligt för att åka hem från jobbet, backade ut från parkeringen och när jag lägger i Drive så stannar bilen. Den är nu helt död och "tänder" inte till överhuvud taget, någon som har någon idé om vad det kan vara?

/Robban

Sothora <3
1 201 Inlägg
30 januari 2012
Ingen ide för oss att sitta här o chansa.. Det är bara till o läsa felkoder!

Bildemonterare samt egen verkstad. !

4 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
OK, skall försöka få hjälp med det idag, funderade bara på om någon upplevt något liknande, min första tanke var matarpumpen eller dess relä.

.......
2 655 Inlägg
31 januari 2012
var med om samma sak på farsans gamla 530D 00- fast att då starta den inte efter jobbet en dag, det var den kodade nyckeln som hade gått sönder, ska tydligen vara vanligt då det är nån del i nyckeln som brukar lossna, annars kostar ny nyckel 2200kr på bmw.

4 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
OK, tack. Provat med den andra nyckeln men ingen resultat. tar hem den till garaget ikväll och kolla om den får diesel

4 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
Puuuu, felsökte i förrgår kväll och kan konstatera att det inte kommer någon ström till matarpumpen under stolen. Så fort jag lägger på ström där så går den, nu till min fundering. kan det vara så enkelt som ett relä och är det i så fall någon som vet var det sitter eller var jag kan få tag på ett elschema (finns inte ens någon beskrivning över säkringarna)

Sothora <3
1 201 Inlägg
2 februari 2012
Den ger ej ström dit förmodligen för att styrboxen säger att den inte ska det! stoppa i dator innan du förstör något med tattarmek. (förmodar att du kollat säkringar)

De går o tjuvmata den, men förmodligen säger boxen ifrån PGA någonting

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Sök