4388
Sök

Hjälp mig någon har Hackat min data!

337 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
Hej finns det någon som vet hur man kan ta bort eller ännu bättre ta reda på vem som har hackat min data? Det händer en j*ävla massa konstiga saker t.e.x mejl som jag inte har skrivit skickas iväg bilder kommer in i datorn som jag aldrig sätt pogram som jag inte har en arning om vad kommer upp ibland. Vet någon hur jag kan få tag i denna människan och visa personligen vad jag tycker om att någon är och rotar i min dator. Snälla säg hur jag ska gå vidare och hitta människan!
Senast redigerat av Eric91 (4 februari 2012)

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
5 februari 2012
Eric91 skrev:
Hej finns det någon som vet hur man kan ta bort eller ännu bättre ta reda på vem som har hackat min data? Det händer en j*ävla massa konstiga saker t.e.x mejl som jag inte har skrivit skickas iväg bilder kommer in i datorn som jag aldrig sätt pogram som jag inte har en arning om vad kommer upp ibland. Vet någon hur jag kan få tag i denna människan och visa personligen vad jag tycker om att någon är och rotar i min dator. Snälla säg hur jag ska gå vidare och hitta människan!

Krävs ganska avancerad kunskap för att kunna spåra ett dataintrång. Det är ingenting som den vanliga användaren kan göra bara sådär. Mitt tips är att formatera samtliga hårddiskar och installera om ditt OS och sedan i framtiden ge fan i tvivelaktiga program, hemsidor och mail.

kan även polisanmäla ärendet om du nu absolut vill gå till botten med det hela.

MVH

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
5 februari 2012
Personligen tror jag väldigt lite på att ngn "hackat" sej in i din dator, utan det är mer troligt ett virus.

Dra ner Spybot och sök igenom datorn(bara att googla, det är ett gratisprogram)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

337 Inlägg
6 februari 2012
Trådstartare
Tackar för svar! Ska testa med de pogramet och se om det blir något bättre smile.

Mvh Eric

412 Inlägg
6 februari 2012
Eric91 skrev:

Först och främst bör du lära dig skillnaden på data och dator. Data är vad du har lagrat i din dator, dvs alla filer som bilder, musik och program.
Sen kan jag tipsa dig om ett relativt grundligt gratis online anti-virus program jag använt mig av tidigare då jag besökt folk som trott att de haft virus och kört utan anti-virus program. Det är helt kostnadsfritt, bara installera applikationen och sen låta det sköta sig själv. Det går självfallet inte att jämföra med ett riktigt anti-virus program installerat på din dator men det är absolut ett bra verktyg. Trend Micro - Housecall heter det.

Annars är det att formatera samtliga diskar från all data och installera ett nytt operativ system från grunden. Vilket jag hoppas du gör.

Vill du försöka hitta den som är skyldig för detta så har du väl egentligen bara en utväg (..sålänge som du inte känner någon som är förjävlig på att hacka, som då förmodligen borde stå till svars för ditt intrång wink ) och det är att göra en polisanmälan. Känns dock som att 9,9/10 så är det personen som sitter vid tangentbordet som orsakat det.

135
├┼┼
24 R

Sök