Volvo 850 Ryckningar, turbo laddar fullt

Bernsson
5 februari 2012 · 25 Inlägg

Hej!
Har ett litet problem med volvon, den rycker till vid höga belastningar på 3an och 4an, men inte på de andra växlarna. Fick nys om att elektrodavtånden på tändstiften skulle vara runt 0,7, och mina var runt 0,8 så jag knackade ner dem lite och tänkte att det kanske gjorde susen. körde iväg en runda och värmde upp bilen (ganska kallt ute, ca -10) När den var varm så pressade jag på på en rak väg i 3an och såg att turbomätaren som annars aldrig går över 0,5 nu laddade 1,5 istället wink tänkte att någon tryckslang var av (som jag för övrigt bytt för en helg sedan) och körde hem. Men efter ett tag av lugnt körande ville han inte ladda över 0,5 igen, allt som vanligt. Alla tänddelar är bytta på bilen, orginal volvo stift, och tänddelar som jag beställt på skruvat.se Dock är ju inte tändmodulen och tändspolen bytta, om det skulle kunna ha något med ryckandet att göra.

Som sagt, det verkar som att jag har 2 problem, ett med att turbon plötsligt ville ladda fullt, och ett att den rycker, även när den inte laddar mer än 0,6.
Bilen är en volvo 850 T5 -94

Bränslefiltret är bytt!!

25k mil

Nyservad

En felkod: 4-1-4 laddtrycksreglering, för högt tryck.
(Felkoden har jag haft sedan jag köpte bilen, även om den inte laddar mer än 0,5)

sitter ett öppet luftfilter från JR på bilen.

Någon som har några idéer.

Senast redigerat av Bernsson (6 februari 2012)

Bernsson
6 februari 2012 · 25 Inlägg

En slang var av från den ventilen som man drar slang till turbotrycksmätare (sitter vid fuelrailen, framför insuget), satte i den och nu vill han inte ladda över 0,6 bar. Men nog fan så går tryckvakten igång hela tiden även fast han inte går över 0,6. Någon som har några idéer?! Har haft detta problemet ett bra tag nu och det är allt lite segt... Skulle vara tacksam ifall någon har en aning om vad det kan vara.

Bernsson
8 februari 2012 · 25 Inlägg

Felet är löst! Efter många om och men märkte jag att någon hade spännt åt stången till wastegaten med ca 3 varv, ställde tillbaka den och nu går han som en dröm även på de högre varven smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang