6990
Sök

Köpråd: Volvo 144 -68 overdrive/SPORT

871 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
joakim89 skrev:
beckstroem skrev:
En sak till jag märkte när jag var fram och smög på den för någon dag sen.. Det var backspeglar på skärmarna.. fast inte dom klassiska runda.. lite kantigare.. ?

tror sport modellen hade kantigare på skärmarna

Får kika upp de där smile

871 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
http://www.140-klubben.org/trbild/vrom0 … 7entre.jpg

Dessa speglar är det!

Men va fan, nu börjar jag bli förvirrad.. allt utom motor tyder på Sport.. Får helt enkelt försöka ta kontakt med gubben igen..

beckstroem skrev:
Men va fan, nu börjar jag bli förvirrad.. allt utom motor tyder på Sport.. Får helt enkelt försöka ta kontakt med gubben igen..

Inte helt inne på 140 serien, men kan det vara så som på 740? (lite långsökt)

740 GLT "ska" vara B234f motorn (16 ventiler) men det fanns ju också ett GLT-paket, som gjorde bilen exakt till en GLT förutom motorn, står "740 GLT" på luckan bak, den har "sportchassi", Draco fälgar o.s.v. smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

871 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
RightFront skrev:
beckstroem skrev:

Inte helt inne på 140 serien, men kan det vara så som på 740? (lite långsökt)

740 GLT "ska" vara B234f motorn (16 ventiler) men det fanns ju också ett GLT-paket, som gjorde bilen exakt till en GLT förutom motorn, står "740 GLT" på luckan bak, den har "sportchassi", Draco fälgar o.s.v. smile

Jaadu.. helt dumt är det ju inte att resonera så egentligen.. men den siffran i chassinummret tyder ju bara på vad det är för motor.. så jag vet inte hmm

Sök