3424
Sök

bilder på mitt kap=) volvo 850 glt!!

2 594 Inlägg
13 februari 2007
Hoffmeister2 skrev:
ok=) men om man sätter dit ett sportluftfilter utan att byta avgassystem..Vad blir skillnaden? stor skillnad på ljudet? klart det blir skillnad om du har en eller 2 dämpare. Men har du en så blir ljudet högre antar jag?

nej det blir lite dovare ljud sen hör man sugljudet tydligare så satsa på båda i en kombination så blir det bäst kan spela in ljudet före och efter åt dig när jag bytte till öppet på orginal systemet

467 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
ja lätt..kan du göra d? d skulle va kul o se om d e värt dsmile

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

2 594 Inlägg
13 februari 2007
Hoffmeister2 skrev:
ja lätt..kan du göra d? d skulle va kul o se om d e värt dsmile

ja klart det är vart det det jag skall köpa nu till min v70 är ett evighetsfilter så det är bara att rengöra sen får ju bilen optimalt med luft oftast är ju bilarnas luft tillförsel minimal för att dióm ska få ner ljudnivå osv

men ska fixa film åt dig

467 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
sweeeet=) men är det svårt att byta ut filtret..vad jag förstått så är det ju inte universal precis, d e väl lite måk me d..eller?.

johanhoffmeister@hotmail.com  min msn så du kan skicka sen=)

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

2 594 Inlägg
13 februari 2007
antar att det ser ut så här på din me om du tar bort locket

http://negerboll.com/images/lockfilter.jpg
Senast redigerat av ghost_boy83 (13 februari 2007)

2 594 Inlägg
13 februari 2007
och så här efter obs bilden är med en så kallad skärm runt filtret så det kommer så kall luft in till motorn som möjligt http://negerboll.com/images/monterafilter.jpg

467 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
ja d sitter ju nåt liknande. vet inte om d e exakt så d ser ut...men vart får man tag i en sån skärm då?

2 594 Inlägg
14 februari 2007
ähh tycker skärm är overkill ta den befintliga slanhen som ger frisluft och sätt den mot filtret så slipper du ha skärm men annars kan  man bara bygga en eller köpa men som sagt va onödigt tycker jag

Sök