3558
Sök

bilder på mitt kap=) volvo 850 glt!!

467 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Ja då kommer dom första bilderna på min nya bil. Den behöver en rejäl avfettning och vaxning men lacken e rätt fin. 13000 mil på mätaren o går döfint i motor o växellåda. 23000 fick ja ner den till, så ja anser mig ha gjort ett riktigt fynd=) Respons?

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
10 februari 2007
Är den i övrigt ok, servad och inte helt slutkörd så ahr du lyckats!

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
10 februari 2007
Som sagt funkar den som den ska och att milen stämmer så har du gjort ett riktigt kap! Jag sålde min 850 glt -93:a med ungefär samma mätarställning i höstas och fick ut 40 000 smile

467 Inlägg
11 februari 2007
Trådstartare
milen stämmer..alltid servad på verkstad..har gått i tyskland drygt ett år. Motorn o lådan känns att den inte har gått mer. Va nere på gotland o lät farsan köra o testa o han har själv haft 850, o han sa att det kändes att den inte gått mer. D sa även han som bytte kammen på den, så jag tror att det är ett bra köp=)

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
11 februari 2007
Joo helt klart med tanke på vad jag fick ut för min smile

467 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
det är en -95:a.. Klart jag har planer men det är mest enkla saker som tona rutorna, nya fälgar osv... Jag skulle vilja kunna bygga kjolar o spoilers osv men jag har absolut ingen erfarenhet av det, men jag skulle verkligen vilja kunna mer om bilar i allmänhet så som hur man får ett bättre ljud i avgassystemet med andra luftfilter och avgassystem.
Jag avundas alla här som är duktiga bilbyggare och som vet hur man får kjolar och spoilers att sitta snyggt, och som kan mekka med motorerna.
Fanns det nån kurs där man lärde sig sånt skulle jag gå dit direkt.

Så nu när ni vet vart jag står, har ni några bra tips på hur jag kann få bilen att sticka ut, utan att behöva avancerade kunskaper?

467 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
någon???hallå?

dARKiE
5 031 Inlägg
12 februari 2007
Jadu, lära sig av sina misstag brukar vara det bästa! wink Jag kunde ingenting och har ändå enligt mig lyckats få till en "clean" bil.. har dock inga större kjolpaket utan mest orginal med läppar.. och vinge.. smile men min förra bil så lärde man sig lite trix och saker på vägens gång..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Fartygsingenjör
550 Inlägg
12 februari 2007
Då får man grattulera till köpet, ett riktigt klipp om du kom över en GLT 95a för 23000 smile, och vid 13000 mil är den precis inkörd ju wink

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

245 Inlägg
12 februari 2007
Enklast, och ett måste är ju ett par snygga fälgar. Ny grill, R-front, USA blinkers och byta ut skärmblinkersen är ju några andra enkla steg.

845 Inlägg
12 februari 2007
3" avgassystem å de e-son skrev sen har ud en bil som låter gött wink

467 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
om man byter avgassytem blir det ett skönt ljud då? d e ju rätt dyrt, måste man byta hela systemet då? ska man byta luftfilter oxå eller behövs d inte? och vad säger besiktningen?
mycket frågor, men frågar man inte lär man sig inte ju smile

2 594 Inlägg
13 februari 2007
Hoffmeister2 skrev:
om man byter avgassytem blir det ett skönt ljud då? d e ju rätt dyrt, måste man byta hela systemet då? ska man byta luftfilter oxå eller behövs d inte? och vad säger besiktningen?
mycket frågor, men frågar man inte lär man sig inte ju smile

halloj håller på styla min v70 jag me kolla detta avgas http://www.jt-tuning.se/products/products.asp?ID=211

jäkligt bra pris me får man ett fint ljud sen öppet filter är ju tt måste
samt dessa klockrena http://realcar.e-line.nu/servlet/us_pyr … st&p=H
ha skälv införskaffat sånna fast till v70

467 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
perfekt passform till turbo? jag har ju inte turbo..spelar det någon roll eller?

2 594 Inlägg
13 februari 2007
Hoffmeister2 skrev:
perfekt passform till turbo? jag har ju inte turbo..spelar det någon roll eller?

ja skicka jag fel länk tror inte de skall va nå skillnad http://www.jt-tuning.se/products/products.asp?ID=212
inte om man kollar på bilderna denna är för utan turbo
Senast redigerat av ghost_boy83 (13 februari 2007)

* Voff voff *
11 066 Inlägg
13 februari 2007
Turbo och GLT har olika tjocklek på röret efter kissen...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

467 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
men vad e skillnaden mellan 1a. och 2an? den ena har 1 effektdämpare o den andra har 2..skillnad?

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
13 februari 2007
Blir såklart skillnad på ljudet om du har 1 lr 2 dämpare. Vill du ha flera tips så kolla in www.backspegeln.com Där finns massa 850 tips.

467 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
ok=) men om man sätter dit ett sportluftfilter utan att byta avgassystem..Vad blir skillnaden? stor skillnad på ljudet? klart det blir skillnad om du har en eller 2 dämpare. Men har du en så blir ljudet högre antar jag?

Sök