13 februari 2012
Trådstartare
Hej som rubriken lyder så har jag en ford mustang gt årsm. 2000. När ja köpte bilen följde bara en nyckel med och självklart tappade jag bort den..
När jag for på ford (c*rlsteds) så kollade dom bara på mej som om ja va dum och berättade att dom inte sysslade med muskel bilar.
Då tog jag kontakt med V*n servi*e här i umeå för de va de ställe ja tänkte på som har muskel bilar. Han ja pratade med där sa att tyvär håller dom inte på med mustang men han hade en vän som är duktig på de i stockholm så han ringde till den killen. När han ringde upp mej berättade han att hans vän kunde fixa nya nycklar och koder och han på V*n servi*e kunde programmera koderna men då behövde dom en kod som skulle finnas på ett typ kontokorts liknande kort som ska följa med bilen. Detta kort finns dock inte! jag har pratat med han som hade den innan mej och bilhandlarn som hade den före tidigare ägaren men ingen känner till kortet...
Så till frågorna:
1:Är kod brickan verkligen ända sättet?
2: Vem är de tänkt man ska vända sej till om man får dom här problemen om inte ens ford själv vill hjälpa?
3: Jag har hittat en mustang gt -03 som ska skrotas kan ja ta tändnings och dörrlås från den och få de att funka trots att de inte är samma årsmodell?
ursäkta om jag har skrivit konstigt men detta är mitt första inlägg här. Ja vet inte hur de går till här så ja censurerade namnen för att vara på den säkra sidan.