Köp råd honda crx eller liknade

WRXSTI-Marcus
20 februari 2012 · 170 Inlägg

tjenare ny här smile nu är det så att jag äntligen har fot jobb å har råd med bil. har letat runt lite å har fastnat för honda crx men vill veta för å nackdelar från er som äger eller äkte en. eller om det fins någon annan frän lite sportigare bil för max 30000kr häls 2 dörare.

-Michael :-)
21 februari 2012 · 367 Inlägg

crx är en riktigt rolig bil, iaf. när vi pratar om den lite större motorn på 149hk.
Är ju en busbil så kan hända att synkringarna är lite dåliga men det är bara att känna på alla växlarna ordentligt vid provkörning.

Ett minus är att folk som vill bli av med sina CRXer tror att bilen fortfarande är ny och vill ha alldeles för mycket pengar för dessa gamla holkar.

SportPilot Ubåtsingenjör
21 februari 2012 · 7 231 Inlägg

vill tipsa om corrado, börjar bli ovanliga nu ! Hittar du en vr6 så slå till på den smile finns tyvär inga tillsalu på blocket just nu men dyker nog upp. Annars är ju g60 och ett alternativ, dock ej lika roligt

detta är bilar som ej sjunker mer i värde, snarare tvärt om smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
floff
21 februari 2012 · 270 Inlägg

Mitsubishi eclipse kan ju också va ett alternativ, 150 hk liten rolig bil. smile

Nissan 350Z GT "Vortech V3 Supercharger" (2004)
WRXSTI-Marcus
21 februari 2012 · 170 Inlägg

okej man tackar för alla tips kom gjärna med flera förslag om ni har. corrado var ju en frän å lite sportig bil det med smile

Sam1r
21 februari 2012 · 485 Inlägg

jag hade satsat på hondan, corrado är rätt törstiga, civic , crx går bra och billigt

SportPilot Ubåtsingenjör
21 februari 2012 · 7 231 Inlägg

törstig och törstig ... en g60 dricker ca 0,8-0,9 blandat om man kör som man ska

tror inte en abstinat liten 4 är mycket snålare om man kör som man ska

en vr6 är självklart lite törstigare ... men den har så mycket charm att det inte spelar någon roll, blir roligt att tanka istället !! Vr6an är en jävligt mysig maskin !!

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
SylvesterStallone
21 februari 2012 · 1 433 Inlägg

Håller med Cheeva , Möjligtvis en GOLF VR6 så har du pengar över att Bygga lite med smile finns finare också runt 25tkr

BMW 730D (2005)
SportPilot Ubåtsingenjör
21 februari 2012 · 7 231 Inlägg

SylvesterStallone skrev:
Håller med Cheeva , Möjligtvis en GOLF VR6 så har du pengar över att Bygga lite med smile finns finare också runt 25tkr

jo en golf funkar ju också smile dock lite härligare att köra corrado enligt mig, lite mer sportbil wink

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
WRXSTI-Marcus
22 februari 2012 · 170 Inlägg

kusinen min har en golf vr 6 å han är nöjd som bra den. men vill ha en lite mera soprt bil till utseendet också ni förstår. vad kan försäkring ligga för en 20 åring som inte haft bil förut ? på crx och corrado är ju lite det med är ju inte helt gratis å äga bilen efter köpet liksom tongue

SportPilot Ubåtsingenjör
22 februari 2012 · 7 231 Inlägg

macke-92 skrev:
kusinen min har en golf vr 6 å han är nöjd som bra den. men vill ha en lite mera soprt bil till utseendet också ni förstår. vad kan försäkring ligga för en 20 åring som inte haft bil förut ? på crx och corrado är ju lite det med är ju inte helt gratis å äga bilen efter köpet liksom tongue

min corrado vr6a skulle kosta 9500 på mig själv, trafik. Men reggar min sig på gti klubben, så kan man försäkra genom bilsport & mc... då försäkrar man för ca 1500 + 500 för medlemsskapet i gti klubben då, detta är en entusiast försäkring

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
WRXSTI-Marcus
22 februari 2012 · 170 Inlägg

okej det är ju inte super mycket endå ju. men om det blir en corrado g60 eller crx det är dom som är mest spännande just nu. då jag vill ha bil snarast möjliga å tyvär fins det ju inte några corrado  vr6:a på blocket vad jag har hittat iallafal

SportPilot Ubåtsingenjör
22 februari 2012 · 7 231 Inlägg

macke-92 skrev:
okej det är ju inte super mycket endå ju. men om det blir en corrado g60 eller crx det är dom som är mest spännande just nu. då jag vill ha bil snarast möjliga å tyvär fins det ju inte några corrado  vr6:a på blocket vad jag har hittat iallafal

en g60 ligger ganska lika med vr6an smile men om du ska försäkra för 1500 så är det entusiast försäkring som gäller ! Gå in på bilsport&mc och se vad som gäller ! köper du en bil som är 20 år gammal kan du veteran försäkra också

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
SylvesterStallone
22 februari 2012 · 1 433 Inlägg

en sak som jag säger är att man ska aldrig förhasta sig bara för att man ska ha en bil, vänta tills du hittar en som är bra pris bra skött m.m annars kommer du ångra dig sen, eller om du bara vill ha nått att ta dig fram i köp första bästa skit , men om du vill ha en bil du bryr dig om är det att rekomendera att vänta  , "stilla rolig!"

BMW 730D (2005)
Wanted_86
22 februari 2012 · 48 Inlägg

CRX är en rolig bil om du väljer V-tec.  Lätt och sportig , tyvärr är rost ett stor problem.

Corrado vr6 är MYCKET mer bil än en civic och ljudet i dem är bara underbar.

Letar du något lätt att trimma så är 200sx ett förslag.

Bästa bilen för de pengarna är nog audi a4 1.8t.  Sänkning , lite fälgar och trim så har du en bil som fortfarande ser någorlunda modern ut.

WRXSTI-Marcus
22 februari 2012 · 170 Inlägg

okej tackar för alla bra svar smile ska ta mig en funderare får ändå vänta minst 2 månader på bil köpet men har fått mycket å fundera på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang