Jag har då en v70 Diesel 2.4 från 2001 som inte startar varje dag, utan den gör lite som den vill. Har bytt batteri för vi trodde det va felet när den vägrade 3 dagar i rad. Även generatorn är ny för ca ett halvår sedan så den BORDE det ju inte vara nå fel på. Någon som har vart med om nå liknande problem?? Tacksam för hjälp! .
har du testat och byta glödstiften ? eller glöda den en 3-4 ggr innan du startar den. Annars om det inte går men att byta glödstift skulle jag göra komptest för då får du reda på kompet och om Motorn är i bra skick eller inte.
har du testat och byta glödstiften ? eller glöda den en 3-4 ggr innan du startar den. Annars om det inte går men att byta glödstift skulle jag göra komptest för då får du reda på kompet och om Motorn är i bra skick eller inte.
Hur menar du med inte startar? Kan du bara mala på startmotorn i all evighet eller orkar den inte runt?
Den går runt på startmotorn tills batteriet dör.
Får den nån diesel? dvs om det luktar diesel efter du malat den.
Syns även på om det kommer vit rök ur avgasröret efter en stunds malande.
Hade det varit en gammal motor utan en massa elektronik o skit så hade jag sagt glödstift eller relät till dom. Kan ha nåt med det o göra nu ändå, fast kanske inte är riktigt lika enkelt att felsöka...
Får den nån diesel? dvs om det luktar diesel efter du malat den.
Syns även på om det kommer vit rök ur avgasröret efter en stunds malande.
Hade det varit en gammal motor utan en massa elektronik o skit så hade jag sagt glödstift eller relät till dom. Kan ha nåt med det o göra nu ändå, fast kanske inte är riktigt lika enkelt att felsöka...
Stiften kollar man lätt med en testlampa där du tar ur stiften och lägger lampa emot och sedan mot pluspolen på batteriet, lysen lampan så är stiften okej.
Lite sent men nu startar den som den ska då jag bytte laddrelät till glödstiften! Och det är vanligt med dessa importare att de inte startar tydligen när det är väldigt kallt ute! Va in på Volvo här uppe i SÄlen och det stod 2st exakt likadana så det är vanligt !