2560
Sök

Volvo 740 1989 glt värt att rädda ?

663 Inlägg
23 februari 2012
endorfinslaven skrev:
Freddeponken skrev:
tycker du ska skita i det, inte värt det, spara dina pengar istället och leta upp en fräsch eller så se utanför lådan och skaffa en bil med former=)

SKITSNACK SOM DU INTE SKA LYSSNA PÅ
Hur stor andel i % av BMWna från sent 80tal fungerar idag..
Hur mkt man än sköter dessa skithögar så rasar de.
Du får kalla din kvalite för vad du vill men de tål inte att plågas eller misskötas...
RWD Volvon från denna tidsera är superunik i kvalite och funktion...

Jag har 3 940s och isbilen har jag lagt ner minst 40 lax på...
Asfaltsbilen mer än ett par hundra lax och jag ångrar inte det...
De e så skönt o blåsa bort dörrarna från skithögarna.

Varför försvara dessa alla märken med alla deras nackdelar...
BMW sexorna har så fin sång.... ventilslammer o oljerök från 70tal o ända upp till de senare misslyckade nicasealbehandlingarna.
Så underbart rustik inredning....med elfel och lösa detaljer....
Fina former det är delat tycke som bakdelen på en ko....

Varför är det ok att älska en BMW eller en Alfa Romeo från sent 80tal när de är sämre än en Volvo...
Kör din linje !

Oj men jösses jämför en bmw det finns 70st kvar av än en volvo 740 som det finns 70 000 kvar av:) har aldrig påstått att jag har en bra bil etc men att fixa ordning en gammal sliten 740 kan ju inte vara värt det. Bättre han letar upp en fräsch redan och på det viset spar han ju massa pengar.

Freddeponken skrev:
Bättre han letar upp en fräsch redan och på det viset spar han ju massa pengar.

Visst är det bättre ekonomiskt, men så roligt att renovera och sedan använda en gammal bil, man blir så fäst vid dem big_smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

663 Inlägg
24 februari 2012
RightFront skrev:
Freddeponken skrev:
Bättre han letar upp en fräsch redan och på det viset spar han ju massa pengar.

Visst är det bättre ekonomiskt, men så roligt att renovera och sedan använda en gammal bil, man blir så fäst vid dem big_smile

men ta då en amazon eller en PV...då är jag med=) lite former på bilarna!

663 Inlägg
24 februari 2012
har inte följt tråden utan kollade lite idag på förstasidan och inser att jag lagt fem minuter av mitt liv på en jävla bonde och försökt ge han råd och tips på ett shysst sätt men ändå får massa skit så du som starta tråden kan ju ta din 740 och köra upp där solen inte skiner (kommer göra ont för bilen är så satans kantig).

Sista gången jag på en volvoraggares inlägg!

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
24 februari 2012
Freddeponken skrev:
har inte följt tråden utan kollade lite idag på förstasidan och inser att jag lagt fem minuter av mitt liv på en jävla bonde och försökt ge han råd och tips på ett shysst sätt men ändå får massa skit så du som starta tråden kan ju ta din 740 och köra upp där solen inte skiner (kommer göra ont för bilen är så satans kantig).

Sista gången jag på en volvoraggares inlägg!

så du för in din Bmw för den är så skön då? wink

[skämt åsido]

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

Självlärd
3 083 Inlägg
24 februari 2012
Freddeponken skrev:
endorfinslaven skrev:
Freddeponken skrev:
tycker du ska skita i det, inte värt det, spara dina pengar istället och leta upp en fräsch eller så se utanför lådan och skaffa en bil med former=)

Du får kalla din kvalite för vad du vill men de tål inte att plågas eller misskötas...

BMW sexorna har så fin sång.... ventilslammer o oljerök från 70tal o ända upp till de senare misslyckade nicasealbehandlingarna.

Varför är det ok att älska en BMW eller en Alfa Romeo från sent 80tal när de är sämre än en Volvo...
Kör din linje !

Oj men jösses jämför en bmw det finns 70st kvar av än en volvo 740 som det finns 70 000 kvar av:) har aldrig påstått att jag har en bra bil etc men att fixa ordning en gammal sliten 740 kan ju inte vara värt det. Bättre han letar upp en fräsch redan och på det viset spar han ju massa pengar.

Han har väl antagligen aldrig ägt, kört eller åkt en BMW. Jag har åkt både nyare o gamla BMW som blivit riktigt hårt behandlade och dom lever än idag 80-talare till 00

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
24 februari 2012
Som vanligt spårar det ur och blir märkeskrig tongue Jävla sandlådenivå, min bil är snabbare än din... Grattis för helvete, det finns dom som drar dig med. Både bmw och volvo är bra grejer, tål en hel del stryk. Bmw´s m50 motorer är sjukt hållbara redan i orginalutförande, vilket t ex ett rödblock i samma årsmodell inte är.

Men men, strunt i det, finns ju ett antal andra bilmärken med där man kan klaga på vad som är bra och inte bra. Men vem bryr sig wink

Åter till tråden: Är bilen värd mycket i dina ögon och du har tänkt behålla den länge så kör på! Men har du däremot tänkt renovera den för att den ska öka i värde i framtiden så är det lite svårt tror jag. Som någon skrev längre upp så är det få som kan tänka sig att köpa en sådan bil sen. Men har den mer än ett ekonomiskt värde för dig så är det bara att köra. Även om du inte får tillbaka pengarna om du någon gång skulle få för dig att sälja smile

663 Inlägg
24 februari 2012
Marcus_89 skrev:
Som vanligt spårar det ur och blir märkeskrig tongue Jävla sandlådenivå, min bil är snabbare än din... Grattis för helvete, det finns dom som drar dig med. Både bmw och volvo är bra grejer, tål en hel del stryk. Bmw´s m50 motorer är sjukt hållbara redan i orginalutförande, vilket t ex ett rödblock i samma årsmodell inte är.

Men men, strunt i det, finns ju ett antal andra bilmärken med där man kan klaga på vad som är bra och inte bra. Men vem bryr sig wink

Åter till tråden: Är bilen värd mycket i dina ögon och du har tänkt behålla den länge så kör på! Men har du däremot tänkt renovera den för att den ska öka i värde i framtiden så är det lite svårt tror jag. Som någon skrev längre upp så är det få som kan tänka sig att köpa en sådan bil sen. Men har den mer än ett ekonomiskt värde för dig så är det bara att köra. Även om du inte får tillbaka pengarna om du någon gång skulle få för dig att sälja smile

spåra ju redan ur tyvärr av trådskaparens två första inlägg...hehe

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
24 februari 2012
Hehe, såg detta nu tongue Garaget i ett nötskal...

671 Inlägg
26 februari 2012
Volvo142_73a skrev:
Freddeponken skrev:
endorfinslaven skrev:

Kör din linje !

Han har väl antagligen aldrig ägt, kört eller åkt en BMW. Jag har åkt både nyare o gamla BMW som blivit riktigt hårt behandlade och dom lever än idag 80-talare till 00

Det jag opponerar mig emot är BMWnördars löjliga partiska kommentarer.
Förringar värdet på att renovera en Volvo men ser det som ashäftigt att turbomata en E30.
När renoveringen av Volvon är så mkt rimligare.

Jag är trött på uttalanden baserade på nonsens !
Oftast handlar det om pubertala snorisar som läser Bilsport och tror de vet allt.

Hårt behandlande !
Vad menar du med hårt behandlande av bil !
Precisera gärna
Men har man din inställning så tror jag mest på följande:
Burna vid köpcentret och sladda runt på en parkering och spetsa det med lite rödljusrace...
Min historia med BMW
Jag var BMW entusiast tills för en 10 år sedan och det började längre tillbaks i tiden.
Har åkt massor med M30 maskiner (sugvässade storsexor) i olika utföranden.
Då var det nyrenoverade bottendelar och toppar omvartannat som kostade satan.
SKITbilar....
Allt avslutades med en Alpina B7
Då fick det vara nog...
Jag gick över till VOLVO och har haft lite problem men absolut inte i samma omfattning.

Hur körde jag !
Ja om karrosen vickar i sidled när du går från sida till sida i kurvorna över länsmannsryggarna och du lättar i sätet över krönen.
Med lite småsläpp här och var på asfalten,oftare understyrning i hitlerkälkarna.....
Talar det för körstilen.
Senast redigerat av endorfinslaven (26 februari 2012)

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
26 februari 2012
Men är det så jäkla svårt att hålla sig till tråden? Vill ni tjabba om vad som är bäst så ta det via pm. Vi har fattat att du har dåliga erfarenheter av bmw och inte gillar dom. Men det var ju inte det tråden handlar om. Nej, jag tar inte illa upp bara för att jag kör bmw. Jag bryr mig inte alls, folk får tycka precis vad dom vill smile Men den här tråden har ju redan tappat sitt syfte för länge sen...

Självlärd
3 083 Inlägg
26 februari 2012
endorfinslaven skrev:
Volvo142_73a skrev:
Freddeponken skrev:

Hårt behandlade !
Vad menar du med hårt behandlade av bil !
Precisera gärna men har man din inställning så tror jag mest på följande:
Burna vid köpcentret och sladda runt på en parkering...
Min historia med BMW
Jag var BMW entusiast tills för en 10 år sedan och det började längre tillbaks i tiden.
Har åkt massor med M30 maskiner (sugvässade storsexor) i olika utföranden.
Då var det nyrenoverade bottendelar och toppar omvartannat som kostade satan.
SKITbilar....
Allt avslutades med en Alpina B7
Då fick det vara nog...
Jag gick över till VOLVO och har haft lite problem men absolut inte i samma omfattning.

Hur körde jag !
Ja om karrosen vickar i sidled när du går från sida till sida i kurvorna över länsmannsryggarna och du lättar i sätet över krönen.
Med lite småsläpp här och var på asfalten.....
Så talar det för körstilen.
BMW pallar inte för denna körning !

Nåja inte sladda på parkering dock.. Men hårdkörning över lag. Antar att du fattar vad jag menar.. Eller föresten så åkte dom säkert en runda på en parkering också. Och på i korsningar osv.. Om du inte är allt för dum så förstår du nog vad jag menar smile

2 182 Inlägg
26 februari 2012
Jag säger så här.

Det är upp till trådskaparen om han tycker det är värt det, att renovera en bil tjänar man nästan aldrig på, men sen så är det nog tillfredsställande att veta att man räddat en bil å gett den ett antal år till på vägen.
Vet en som totalrenovera en Golf variant diesel (90 talare) å byggde om den så den vart vänsterstyrd (han körde tidningar).
Den bilen rullar än idag, han sålde den för 5000:- å det gick han garanterat inte plus på även om det gick 10 år i mellan renovering å sälj datum.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Självlärd
3 083 Inlägg
26 februari 2012
Niklas1987 skrev:
Jag säger så här.

Det är upp till trådskaparen om han tycker det är värt det, att renovera en bil tjänar man nästan aldrig på, men sen så är det nog tillfredsställande att veta att man räddat en bil å gett den ett antal år till på vägen.
Vet en som totalrenovera en Golf variant diesel (90 talare) å byggde om den så den vart vänsterstyrd (han körde tidningar).
Den bilen rullar än idag, han sålde den för 5000:- å det gick han garanterat inte plus på även om det gick 10 år i mellan renovering å sälj datum.

Måste hålla med dig här. Visst man går inte med vinst och det är nog inte det TS är ute efter heller. Men om man renoverar den i syfte att behålla den och köra med så är det ju helt klart värt det smile. Om man nu är så fäst vid just den bilen.

Jag ska själv totalrenovera min 142a och kanske min Golf etta också smile. Inget större värde i någon av dom bilarna för någon annan än mig själv smile. Och jag är ju inte som alla andra så jag värderar inte min fritid i pengar. På jobbet är tid pengar men inte hemma

Administratör
11 962 Inlägg
26 februari 2012
Trådskaparen har fått en varning pga sitt uppförande här. Tråd låst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök