Volvo142_73a skrev:
Freddeponken skrev:
endorfinslaven skrev:
SKITSNACK SOM DU INTE SKA LYSSNA PÅ
Hur stor andel i % av BMWna från sent 80tal fungerar idag..
Hur mkt man än sköter dessa skithögar så rasar de.
Du får kalla din kvalite för vad du vill men de tål inte att plågas eller misskötas...
RWD Volvon från denna tidsera är superunik i kvalite och funktion...
Jag har 3 940s och isbilen har jag lagt ner minst 40 lax på...
Asfaltsbilen mer än ett par hundra lax och jag ångrar inte det...
De e så skönt o blåsa bort dörrarna från skithögarna.
Varför försvara dessa alla märken med alla deras nackdelar...
BMW sexorna har så fin sång.... ventilslammer o oljerök från 70tal o ända upp till de senare misslyckade nicasealbehandlingarna.
Så underbart rustik inredning....med elfel och lösa detaljer....
Fina former det är delat tycke som bakdelen på en ko....
Varför är det ok att älska en BMW eller en Alfa Romeo från sent 80tal när de är sämre än en Volvo...
Kör din linje !
Oj men jösses jämför en bmw det finns 70st kvar av än en volvo 740 som det finns 70 000 kvar av:) har aldrig påstått att jag har en bra bil etc men att fixa ordning en gammal sliten 740 kan ju inte vara värt det. Bättre han letar upp en fräsch redan och på det viset spar han ju massa pengar.
Han har väl antagligen aldrig ägt, kört eller åkt en BMW. Jag har åkt både nyare o gamla BMW som blivit riktigt hårt behandlade och dom lever än idag 80-talare till 00
Det jag opponerar mig emot är BMWnördars löjliga partiska kommentarer.
Förringar värdet på att renovera en Volvo men ser det som ashäftigt att turbomata en E30.
När renoveringen av Volvon är så mkt rimligare.
Jag är trött på uttalanden baserade på nonsens !
Oftast handlar det om pubertala snorisar som läser Bilsport och tror de vet allt.
Hårt behandlande !
Vad menar du med hårt behandlande av bil !
Precisera gärna
Men har man din inställning så tror jag mest på följande:
Burna vid köpcentret och sladda runt på en parkering och spetsa det med lite rödljusrace...
Min historia med BMW
Jag var BMW entusiast tills för en 10 år sedan och det började längre tillbaks i tiden.
Har åkt massor med M30 maskiner (sugvässade storsexor) i olika utföranden.
Då var det nyrenoverade bottendelar och toppar omvartannat som kostade satan.
SKITbilar....
Allt avslutades med en Alpina B7
Då fick det vara nog...
Jag gick över till VOLVO och har haft lite problem men absolut inte i samma omfattning.
Hur körde jag !
Ja om karrosen vickar i sidled när du går från sida till sida i kurvorna över länsmannsryggarna och du lättar i sätet över krönen.
Med lite småsläpp här och var på asfalten,oftare understyrning i hitlerkälkarna.....
Talar det för körstilen.