4385
Sök

Volvo 960 går illa på tomgång

27 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
Hej har en volvo 960 aut 2.5 L 1995 men sitter en 1997 ans motor i.

Jag radera en felkod 2-3-2 lamba efter ja hade  svetsat avgasystemet o efter radering av felkod så blev bilen knäpp

tomgång försvann o kort tid efter började automatlådan gå in i nödläge. Men så körde ja  nån diagnostik program o sen försvann låd problemet, men nu är problemet tomgång ä kass o i cir  1-2 minuter när man ska iväh så går inte  bilen på alla cylindrar den går knappt fram men sen så släpper det o bilen går  som en dröm svarar på gas o går  gött förutom tomgång har kört felkoder men får inga om jag nu gör rätt får 1-1-1 på uttag 2 i A box

Jag har lite frågor för nu ä mina förslag borta

1. om LMM är  dålig hur går bilen
2. om tomgångsmotor är kass  hur går bilen
3. finns det nått relä till tomgång man kan kolla på o vart sitter det

Jag har alltså så dålig tomgång att jag inte  hinner till LMM för att dra ur den o se om bilen går anorlunda

please help  mee

underbar  bil annars

438 Inlägg
26 februari 2012
Hadde du batteriet från kopplat när du svetsa blåset?

Mvh VAnd3rsson

27 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
jag var på  en firma och dom svetsa rätt nära caten grejen är att dom tog bort batteri när dom svetsa men den läckte ändå o sista dutten med svetsen gjorde dom med bilen igång jag tyckte också att det där kändes inte rätt
men bilen gick bra  hem från verkstan o  jag radera motorlampan som lyste innan när ja kom hem....o efter det börja kalaset

341 Inlägg
26 februari 2012
Säkert insugsläckage, ganska vanligt på dom där

27 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
den packningen ska vara  bytt o sen gick bilen skit bra innan verkstan svetsade

Sök