Upphittad larmdosa - passar till??

NoVolvo
1 mars 2012 · 28 Inlägg

Hustrun hittade bif larmdosa ute i skogen Vi bor på en liten plats och jag förutsätter att det borde vara enkelt att hitta ägaren..Dosan betingar ju ett visst värde så.. (till hustruns bil 2300:-..)
Naturligtvis kan jag ta jycken och motionera runt bygden och trycka på knappen med jämna mellanrum men det vore liiite enklare om jag visste till vilket bilmärke/typ dosan hör.
Om nu någon till äventyrs tror att jag tänker sno bilen kan jag identifiera mig via SAAB9000-forum och saabturboclub forum. Inga nycklar fanns på dosan..!
Varför jag nu skulle vilja sno en annan bil när jag har två SAAB..lol
Frågan är: Hör till vilken bilmärke/typ????

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68836/68836-d6bb11a034b9fb660d3c94887217a1d2.jpg

Batta
2 mars 2012 · 1 353 Inlägg

såg ut som en volvo dosa, typ S40/S60, tidig V70 kanske?

Nån som är lite kunnigare på det får nog svara, men såg ut som volvo iallafall smile

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Munkis
2 mars 2012 · 1 635 Inlägg

Batta skrev:
såg ut som en volvo dosa, typ S40/S60, tidig V70 kanske?

Nån som är lite kunnigare på det får nog svara, men såg ut som volvo iallafall smile

Definitivt ingen Volvo orginaldosa dedär wink

dappe89
3 mars 2012 · 172 Inlägg

Ser ut som en kina kopia av något slag, tror inte den innehar något speciellt värde.

F4S4N CAD-konstruktör
3 mars 2012 · 1 392 Inlägg

Det är inte dosan som är värd pengar. Det som kostar är jobbet att ta fram en ny dosa med rätt frekvens osv.

Behöver ju inte vara en alarm-dosa ens. Står det så på den? Kan ju lika gärna vara en garageport-öppnare eller liknande!

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
TS_quattro fyrkrafsare
4 mars 2012 · 1 443 Inlägg

om man bortser från den gula knappen så är den exakt lika dan som den jag har till belysningen på min grisåtel... tror inte den är till en bil...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Busgrabb Rejsa ?
4 mars 2012 · 2 959 Inlägg

Batta skrev:
såg ut som en volvo dosa, typ S40/S60, tidig V70 kanske?

Nån som är lite kunnigare på det får nog svara, men såg ut som volvo iallafall smile

Inte en siffra rätt...

Autotech
BMW 335D (2008)
Muttley
4 mars 2012 ·

Ser ut som eftermarknadslarm. Typ dem du kunde koppla in till start och liknande. Men sen kan de mycket väl vara dörröppnare. Bättre du lämnar in den till polisen så får de se om de hittar nån.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang