Det började för ett år sedan. en dag så startade bilen inte. jag fick för mej att det var bränslepumpen, så den bytes utan resultat. Sedan bytes reläet som sitter på passagerar sidan. men funkar fortfarande inte
Hur kan jag göra för att felsöka bränslesystemet? var ska jag börja?
Kolla Förarsidansfjädertorn. Det brukar sitta en säkring där. En flatstiftssäkring på i en liten hållare på en kabel. Den brukar ärja o så startar bilen bara ibland. Den går till soppapumpen Ser eftermonterat ut. Har vart med om 3st olika 240is med det felet. Inkl min egen
Jag har byt säkring på den hållaren som ser eftermonterad ut men det hjälpte inte. det såg dock jävligt rostigt och fult ut. men jag drog lite med en kniv i "hålen" och körde med 5-56, ska jag kanske prova med att klippa bort hållaren och kopplar kablarna direkt till säkringen...
svar på jimpiz fråga är att den fortsätter likadant hela tiden.
Jag har byt säkring på den hållaren som ser eftermonterad ut men det hjälpte inte. det såg dock jävligt rostigt och fult ut. men jag drog lite med en kniv i "hålen" och körde med 5-56, ska jag kanske prova med att klippa bort hållaren och kopplar kablarna direkt till säkringen...
svar på jimpiz fråga är att den fortsätter likadant hela tiden.
Det får tyvärr nån annan svara på. eller ja, de finns ju en säkring till vänster vid fötterna på förarsidan i säkringcentralen. Men den har du ju naturligtvis redan tittat på
Det ska inte finnas något annat relä som har med bränslepumpen att göra så vitt jag vet iaf. Eftersom motorn "halvstartar" så borde det ju komma litegrann soppa tycker jag, annars skulle startmotorn bara "mala på" med jämna varv.
Startmotorn gick lite segare i slutet av filmen, är nog bäst att slänga på en laddare innan felsökningen fortsätter.