Urkoppling av airbag på Mercedes E-klass.

Hmff
31 januari 2012 · 1 Inlägg

Till att börja med har jag en Mercedes E-klass 240 -01
Undrar om där är någon som har kolla på hur man går till väga när man ska koppla ur airbagen. (passagerar sidan)
Kollat runder lite men bara sett folk som skrivet att dem fått blanka nej när dem förhört sej på verkstäder, att det inte går att koppla ur. utan man måste har Mercedes egna bilbarnstol annars är det bak som gäller. Eller ta bort airbagen helt och hållet. Jag ringde till en lokal bilverkstad där jag bor och fråga honom för jag har hör att han ska va kunnig om Mercedes, och då sa han att om man öppna handskfacket så uppe till höger skulle man ha så man tog sin reserv nyckel (inte den elektroniska) och kunna stänga av med hjälp av den. Men det var visst inte alla som hade det, Har kollat handskfacket och på alla möjliga ställe där man kommer åt men kan inte hitta något eller så har jag bara varit ouppmärksam. Så börjar undra om det kanske är något man kan ha som till val vid ny bils köp? eller att det finns inte hos Mercedes.

Tacksam för svar om vad ni vet och har för erfarenhet.

Politik är något alldeles för viktigt, för att låta politiker bestämma över.
tjallesale
8 mars 2012 · 41 Inlägg

Vet bara att Mercedes verkstad inte kopplar bort airbagen, Hittar man en verkstad som mot förmodan gör detta så måste det ändras i papprena på bilen, kontakt med polisen etc. Jävla krångel enligt mig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang