5319
Sök

Volvo 740 GLE -88 Startproblem

536 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
Tjo!

Jag har då alltså en volvo 740 GLE 88a som jag köpte häromdagen och ska få igång efter att ha stått ett par år, det sitter nytt tändsystem på den (tändstift, tändkablar, fördelarlock och liknande) men idag när vi skulle prova att starta den så vill den inte gå igång, den går runt och så utan problem men vi tror inte att den får nån soppa och det är bensin i tanken såklart tongue
är några saker jag funderar på,

1, ska bensinpumpen "surra" lite när jag vrider på tändningen eller är den endast igång när motorn är igång? (läst på nätet lite och står olika överallt:/) hörs inget från min pump när vi vrider på tändningen.

2, kan bränslepumpsrelät va skrot? har kollat säkringarna till båda pumparna och dom är hela.

3, kan själva pumpen vara skrot?

4, vad kan det annars vara för fel som gör att den inte startar? alla bra tips och idéer uppskattas smile

Mvh Mattias smile

443 Inlägg
8 mars 2012
Pumpen ska som jag förstått det surra någon sekund när man vrider på tändläge.
Testa bygla relät och se om pumpen går då.

536 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
reeLay skrev:
Pumpen ska som jag förstått det surra någon sekund när man vrider på tändläge.
Testa bygla relät och se om pumpen går då.

okej smile provade att starta idag med startgas för läste på nått forum att den ska kunna starta en liten stund med det om det bara är bensinen som är problemet men den ville inte starta ändå så ska kolla om den får ordentlig gnista och så smile kollade på relät förut och det va från 2001 så kan mycket väl vara skrot det med, ska kolla gnista som sagt och prova att koppla direkt på pumpen och se om den snurrar smile snurrar den så byter jag relä och får den ingen gnista så äre ganska säkert tändmodulen så byter den med isf smile

Sök