5425
Sök

Hjälp!! Ska jag sälja bilen eller inte??

187 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Jo jag vet inte riktigt hur jag ska göra med bilen jag har nu! Det är en Honda Civic. Tänker lägga ut den för 22 och få ut runt 19 för den.

Argumentet för att jag ska sälja: har haft ganska mycket problem med den så har tröttnat att lägga ut pengar på den (lagt runt 23k) bytt mycket delar. Och man vet att det kan bli dyrare. Vill köpa en ny bil med turbo som tex en Nissan Skyline eller 200sx.

Argument mot: billig bil att äga och köra, bra bil just nu när man bara har säsongsjobb. Går bra i motor och låda.. Tråkigt att sälja när man lagt ner så mycket på den.

Har ångest över hur jag ska göra, vill sälja men ändå inte!! Om man ska ha kvar den och spara mer till en av dom bilar jag vill ha ..

Har ni nå tips på vad man ska göra och hur jag ska tänka?? smile

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
11 mars 2012
Sälj den och köp en billig bruks bil och en 200sx big_smile

Allmänt körd i huvudet

187 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Kan ju inte ha 2 bilar :p

Volvotrimmare
323 Inlägg
11 mars 2012
du vet va du har för bil, vad som är bytt med mera så du kan va säker på att du har en bra bil som håller å är säker, klart att alla bilar stular å man tröttnar men nu har du ju bytt allt å då SKA inte något gå sönder med lite tur. MEN alltid kul med något nytt, mer pulver med turbo å en skyline är ju jävligt fin men dne kostar ju runt 70tusen om man ska ha en skaplig smile

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!

187 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Joo exakt , men den här har krånglat ovanligt mycket och jag har lagt ut så mycket på den.. Vet inte vad som e smartast, att ha kvar och spara till en Skyline/s13-s14 eller sälja och köpa en av dom nu. Dock e ekonomin inte den bästa just nu

342 Inlägg
11 mars 2012
Inte för att vara sådan, men detta är fjärde tråden du skapar i följetongen om försäljning av din Civic.
Och då har jag inte räknat med de trådar i exakt samma ämne som du skrivit på Zatzy ...
Nog för att man kan lida av beslutsångest, men detta är bara löjligt ...

Sälj bilen nu! Move on!
roll

Övriga trådar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=238269
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=239899
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=240408

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

1 948 Inlägg
12 mars 2012
Sitter i typ samma sits som dig smile Har en golf iv tdi som jag grävt ner åtskilliga 10tusen lappar i senaste åren... för typ 2 år sen när jag hade haft den på verkstad för 15k sa jag till mig själv att nu är den så hel ren och välservad att nu kommer den ju gå i fleeeera år till utan problem, så den kommer vara så billig att äga så jag kan inte sälja...

Ett år senare och 10k fattigare så tänker jag, nä nu har jag ju lagt ner nästan lika mycket pengar på den som jag skulle få om jag säljer den. Den blev kvar.

Denna vinter började så där, service och lite småfix 5k, bes och reparationer för att klara den -5k. Sen här om veckan så sken solen och jag tänkte "ÄNTLIGTEN nu kommer m3an fram snart och golfen ska fan inte kosta en krona till... går ner till bilen... den startar inte... 4500 kostade det...

Så jag kan konstatera att för 2 år sen ansåg jag att jag hade lagt ner så mycket pengar på min bil att den alltid skulle hålla, sen tyckte jag att jag lagt ner för mycket för att kunna sälja den och vara nöjd med det jag fick betalt... ungefär så känner jag nu också. Men det är nästan så jag känner på mig att även nästa vinter kommer kosta 10-15k...

SÅ SÄLJ FÖR FAN! big_smile jag behåller dock min då jag bestämt mig för att begravas med den...

2 230 Inlägg
12 mars 2012
Sälj den. även om du kanske saknar den så är det ett helvete om bilar strular mycket för en själv. då lessnar man rätt fort.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Avstängd
1 031 Inlägg
Forummoderator
10 576 Inlägg
12 mars 2012
En tråd räcker och jag såg nu att du redan där blivuit hänvisat till den klistrade tråden ang bilars värde.  Det gäller än.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök