7190
Sök

740-85 b230e,dör på låga varv, svårstartad och sprutar olja

5 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
tjenare nu är de så att jag har köpt mig en 740 -85 med b230e big_smile men nu efter en tid så har den börjat krångla. Det var nångång i vinter som de va som kallast jag skulle köra in den i ett garage då de small till, började gnisla och spruta olja från motorn. Efter de så kunde man bara ha igång den i nån minut innan den började gnisla och la av.

nån vecka senare kollade vi på motorn och såg att startmotorn hängde på 1 skruv och hängde lite utanför. Detta fixades och denna gång så slutade de gnisla men istället så måste man gasa för att hålla igång den, Det kommer även ett knackande ljud från motorn och den sprutar fortfarande olja rakt upp på motorhuvet runt området där insprutet sitter. Den är också väldigt svårstartad. Någon som vet vad felet är eller kanske kan ge en lite ide om vad de kan vara?

mvh anton

Smålänning
7 887 Inlägg
13 mars 2012
Vevhusventilationen är igensatt. Rejält!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

21 761 Inlägg
13 mars 2012
Kolla att alla kablar sitter på plats vid startmotorns solenoid, det ska sitta några tunna kablar där vad jag vet. Någon av dem borde gå till kallstartsventilen och eventuellt andra saker som har med insprutningen att göra, i så fall finns möjligheten att dina startproblem kan bero på att någon kabel inte sitter som den ska.

Oljeläckaget får du försöka kolla mer noggrant vart det verkar komma ifrån, andra får nog ge svar där. smile

5 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Kolla att alla kablar sitter på plats vid startmotorns solenoid, det ska sitta några tunna kablar där vad jag vet. Någon av dem borde gå till kallstartsventilen och eventuellt andra saker som har med insprutningen att göra, i så fall finns möjligheten att dina startproblem kan bero på att någon kabel inte sitter som den ska.

Oljeläckaget får du försöka kolla mer noggrant vart det verkar komma ifrån, andra får nog ge svar där. smile

blir att kolla de imorgon när de är lite ljusare smile

5 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
twin_cam skrev:
Vevhusventilationen är igensatt. Rejält!

har öppnat och kollat igenom de innan men då va de inget man kunde se och packningen va hel, så vart ska man kolla om de är igensatt?

Sök