Hej, igår stannade 740an för frugan och gick inte igång igen - när den väl dött gick inte startmotorn runt vid nya startförsök -- efter att ha väntat en halvtimme startade bilen och gick i 30 sekunder innan den dog på nytt (själv var jag lämpligen borta på jobb ett par dar...).
Så när jag kom hem nu åkte jag ut och gjorde ett försök, den startade alldeles utmärkt, gick uppemot en halv minut innan varvräknaren började åka berg- o dalbana (från 0 och kl 12) trots att bilen samtidigt gick bra, sedan dog varvräknaren helt och efter ytterligare några sekunder började motorn somna in för att slutligen dö igen. Startmotorn helt död vid nya startförsök (efter en 20 minuters väntan gick startmotorn ett par varv utan att bilen startade för den skull)
Det enda jag märkt med bilen tidigare är att tutan slutade fungera för ett par dagar sedan och att den har varit lite lågvarvig på tomgång vid något tillfälle.
som novis tänker man ju generator? - finns det något enkelt sätt att ta reda på om den är kass? eller finns det andra tänkbara förklaringar bakom detta mankemang?
Tacksam för alla synpunkter - får jag inte fart på Bettan senast till helgen är det risk för att jag blir dragen i örat till närmsta bilnasare för inköp av en betydligt yngre modell...vilket jag gärna undviker...