folk som inte kan köra

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
19 februari 2007 · 5 753 Inlägg

de finns nått som heter chock och panik oxå gott folk.. dock skulle nog jag har stannat om de var jag men som jag sa de finns nått som heter chock och panik wink


de där påminner mig om en grej som hände i stan en gång(långt ifrån lika allvarligt) rejsade mot en omega 3000 å så klart så de enda han fick se var mina baklysen men efter rakan vi rejsade på så kom de en 80-90 graders sväng så jag släppte ju gasen eftersom jag redan hade piskat opeln och för att de vart en rätt tvär sväng men tro inte på fan att dåren kommer på utsidan i den kurvan i full fart (de var blött ute då oxå) och får ett fet kast, ut på trottoaren (stavas?) å sedan ett kast tillbaka ut på vägen igen och höll på att trycka in bakänden på opeln i framskärmen på min bil sen efter nåra kast lyckades han räta upp den... å tror ni han va nöjd? nä just de, han kom så klart efter ett tag igen och ville rejsa IGEN men han fick ju bara se mina baklysen igen men sen så var han nöjd, då ville han inte rejsa nå mer hehe tongue


som sagt, inte lika allvarligt som din story men de jag menar är att (som du sa) vissa ska fan inte ha körkort..

Senast redigerat av volvo_glenne (19 februari 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
HoKkee
19 februari 2007 · 845 Inlägg

Sushikocken skrev:

StiFf skrev:
sen är ju frågan om man ens kan sånt...jag kommer inte ihåg hur man ska göra sen jag fick lära mig det i högstadiet, men kommer ihåg att om man gör fel så kan man ju knäcka bröstkorgen på personen också...

man klarar sig väl utan andning i max 10 min innan man  är död ? efter 3 börjar hjärnan ta skada vet inte hur snabb ambulans dem har i täby men inte får de många min på sig.


ps Gnatt ^^

dom har 90 sek på sig att vara på väg till platsen!

Sushikocken Sleeper
19 februari 2007 · 3 084 Inlägg

HoKkee skrev:
dom har 90 sek på sig att vara på väg till platsen!

mm så om vi säger att de har 1 mil ochkör 1000km/h (medel) så tar det 6min 6+1.5min =7.5min (tror jag =P) alltså är han redan invalid innan de kommit fram och de har 2.5 min att livrädda han innan han är död!

öhh... tror jag tog fel på en deciamal där mena förstås att det tog 0,6 min fast stopptiden lär ju bli några min också smile

Senast redigerat av Sushikocken (19 februari 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Jonni
19 februari 2007 · 1 256 Inlägg

Vill inte skrämma dig eller så, men du är enligt lag skyldig att stanna

Kan bli åtal :\

Murvald Knegare
19 februari 2007 · 718 Inlägg

robzter skrev:

Sushikocken skrev:
låter som du inte ska ha nått körkort heller...

vadåda? för att jag släpper av när man kommer ikapp andra bilen och inte vill riskera andras liv i onödan?

eller kan det vara för att jag inte ens klarar av att se skador och sånt utan att spy?

desutan hmm om jag skulle åkt runt halva stan för att tagit mig dit. hej min bil har tonade rutor hela vägen runt. trimmad. jadu skulle nog bli ett jävla liv. desutom mina tidigare erfarenheter med polisen har varit allt annat än bra.

Måhända att han skulle kasta skit på dig, men det skulle bli ord mot ord..

Lite dumt att riskera så här mycket, menarnu, nu kan han skylla på dig som fan om han tog ditt regnummer anmäla dig och få sopat undan DITT körkort... Du skulle ha stannat.

William 2009-02-20
Martin 9-3 Fisketokig
19 februari 2007 · 2 997 Inlägg

Ja nog skulle du stannat.

Du har nog knappast någon anledning att oroa dig för att han körde åt helvete men skulle någon se dig åka ifrån platsen och vittna till det så kan du åka dit på det istället.

Det ger indraget körkort och lägst dryga böter.

Sen att det är många idioter som ska försöka leka kan man bli irriterad på.

Men är ni hemmahörande på samma ort och nu samma person hamnar bakom dig så är det nog lågt odds på att personen kommer:

1. följa efter och kolla vart du ställer bilen och ge igen på den.
2. följa efter och lämna dig att dö på en blodig parkering.
3. preja dig av vägen om personen i fråga kommer i en skrothög själv.

sov gott om nätterna...

Senast redigerat av Martin 9-3 (19 februari 2007)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Merclone Leg. Spådam
19 februari 2007 · 816 Inlägg

Rädda, larma, släck yikes

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
carnageman Rallyförare
19 februari 2007 · 1 075 Inlägg

Låter lite som att du trots allt var inblandad i olyckan.
I sånna fall är det smitning från olycksplats sad - Inge bra ifall nån såg ditt regnr...

Bara för att man inte ådragit sig bucklor så betyder det inte att man inte varit inblandad i olyckan...

Har du inte hört nått från snuten inom två veckor så är det nog inget att oroa sig för...

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
loffe007
19 februari 2007 · 905 Inlägg

Han hade väl ingenting med själva olyckan att göra? Det var juh föraren i andra bilen som körde om i en kruva och tappade kontrollen på sin bil. Nog för att det var lite svårtolkat.

Smitning från vad?

Anser själv att han skulle ha stannat men i den situationen hade inte jag heller vetat att göra. Panik och skrik är nog det mest vanliga i en sådan situation.

Sen är ett par brutna revben en fis i rymden om man nu lyckas få igång pulsen på personen i fråga.

carnageman Rallyförare
19 februari 2007 · 1 075 Inlägg

Som du skriver så är det lite svårtolkat, i vanliga fall så pass svårtolkad att en utredning får avgöra ifall det ska väckas åtal eller ej.
Dom lär anse att det var en omkörningsolycka och då räknas garanterat den som blev omkörd som inblandad...

loffe007 skrev:
Han hade väl ingenting med själva olyckan att göra? Det var juh föraren i andra bilen som körde om i en kruva och tappade kontrollen på sin bil. Nog för att det var lite svårtolkat.

Smitning från vad?

Anser själv att han skulle ha stannat men i den situationen hade inte jag heller vetat att göra. Panik och skrik är nog det mest vanliga i en sådan situation.

Sen är ett par brutna revben en fis i rymden om man nu lyckas få igång pulsen på personen i fråga.

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
JEsT3R-Race
19 februari 2007 · 343 Inlägg

Klart man bör stanna men panik kan göra att man tar fel beslut ibland.

carnageman Rallyförare
19 februari 2007 · 1 075 Inlägg

Faktum är att polisutredningen visar stor hänsyn till just det, undantaget är ifall någon blivit skadad... Dom tar dessutom hänsyn till SOS-samtalet vederbörande ringde... Det är förmildrande omständigheter.

RedLight skrev:
Klart man bör stanna men panik kan göra att man tar fel beslut ibland.

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Ena Colaberoende
19 februari 2007 · 1 219 Inlägg

Jag hade nog stannat om det var en ensam person i bilen men det är lätt att säga såhär när man inte har varit i sitsen själv.
Hade det varit 4-5 personer i bilen så hade man ju kunnat måla upp värsta scenariet om vad dom kunnat hitta på eftersom båda körde. En ensam mot 4-5 personer som är kanske chockade, förbannade och skadade, Kan ju hända vad som helst eller ingenting alls.

Vet ju inte hur jag hade reagerat själv i samma situation men du ringde ju faktiskt. Credits till det.

/Ena

twin_cam Smålänning
19 februari 2007 · 7 877 Inlägg

Jag hade nog stannat om jag haft "medvetande" till det. Svårt att säga när man inte upplevt det själv, som någon sa. Ringt hade jag i alla fall gjort.

Stor klapp på axeln till dig som ringde!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
fluppidupp ...
19 februari 2007 · 757 Inlägg

som sagt jag blev inte omkörd eller nått sånt alls. utan jag körde om en bil sen kommer vederbörande och försöker köra om bilen jag kört om, då han fick sladd.



aja nog pratat om det hela

Senast redigerat av robzter (19 februari 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang