Hade haft inne bilen på Bilia för att byta kylare. Efter ca 2 mils körning efter bytet så kommer det upp en lampa som säger fel på motorelektroniken.
Med det menas engligt boken " Om lampan forstätter att lysa efter det att motorn har startat så har någon av diagnossystemen i motorns bränsle eller tändsystem upptäckt ett fel. Felet gör att motorn förmodligen inte uppfyller gällande avgas - reningsbestämmelser. Kör till en volvo verkstad för kontroll."
Och ja, lampan lyser efter motorn har startat.
Tror iof inte det har något samband med bytet av kylaren. Så undrar om det är nått man kan kolla upp själv?! Eller om det är verkstaden som gäller igen.
Mitt tips är att du åker in till Bilia och får den avläst så du ser vad den har satt felkoder på. För det kan vara så mycket som kan spelain när den lampan tänds.
Mitt tips är att du åker in till Bilia och får den avläst så du ser vad den har satt felkoder på. För det kan vara så mycket som kan spelain när den lampan tänds.
Var visst nått som heter "atmosfär mätarn" som var fel. Nått som enbart finns i turbo bilar, den reagerar på trycket om jag åker upp till alperna så ändras ju trycket så nått i motorn skulle ändras efter det...och så vidare. Fick ett rejält utlägg, men hängde inte med i slutet
Men han nollställde felkoden, om det kommer tillbaks så är det bara att byta, han visade hur man byter ut den så det är fina fisken.