Skrikande ljud vid låg fart, kommer från bakaxeln. Skoda octavia 02

volvo_245_racing
20 mars 2012 · 667 Inlägg

Hejsan.
Har ett missljud från bakaxeln när jag kör i låg fart alternativt backar.
Det är som ett skrikande/Tjutande
Satt på 19tum fälgarna idag och det blev och låta mer det lät när jag hade vinterdäcken på också.

Tacksam för svar.

Mazda 6 "3000Milaren" (2006)
Skaune
20 mars 2012 ·

volvo_245_racing skrev:
Hejsan.
Har ett missljud från bakaxeln när jag kör i låg fart alternativt backar.
Det är som ett skrikande/Tjutande
Satt på 19tum fälgarna idag och det blev och låta mer det lät när jag hade vinterdäcken på också.

Tacksam för svar.

Sista meningen du skrev förstod jag bara hälften, men iaf!
Skriker de som i ett ok som låst sig och beläggen e slut kanske? De finns ju inte såå mycket delar i en bakaxel på en fwd bil som skriker annars.

volvo_245_racing
20 mars 2012 · 667 Inlägg

T-Gul_ skrev:

volvo_245_racing skrev:
Hejsan.
Har ett missljud från bakaxeln när jag kör i låg fart alternativt backar.
Det är som ett skrikande/Tjutande
Satt på 19tum fälgarna idag och det blev och låta mer det lät när jag hade vinterdäcken på också.

Tacksam för svar.

Sista meningen du skrev förstod jag bara hälften, men iaf!
Skriker de som i ett ok som låst sig och beläggen e slut kanske? De finns ju inte såå mycket delar i en bakaxel på en fwd bil som skriker annars.

Det är bromstrumor bak och det vågar jag inte ge mig på själv.

Mazda 6 "3000Milaren" (2006)
Pintits
20 mars 2012 · 33 Inlägg

Första tanken som kommer in i mitt huvud är ju ett hjul lager, ta en domkraft så hissar upp på den sidan som det låter på. Sen ruckar du i hjulet och känn efter om det glappar smile

Om det började låta mer då du fick på större hjul så låter det ännu mer som ett hjul lager i mina öron..

Senast redigerat av Pintits (20 mars 2012)

Skaune
20 mars 2012 ·

Pintits skrev:
Första tanken som kommer in i mitt huvud är ju ett hjul lager, ta en domkraft så hissar upp på den sidan som det låter på. Sen ruckar du i hjulet och känn efter om det glappar smile

Om det började låta mer då du fick på större hjul så låter det ännu mer som ett hjul lager i mina öron..

Brukar hjullager skrika? Tycker dom molar mest ja! om de e trummor kan de ju lika gärna vara banden som ligger mot, kolla så de går tillbaka, kan ju vara att de inte gör de och banden e tokslut nu! ^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang