Min kompis har krockat sin rätt nya SAAB. Det är en 9-5 2011.
Jag har inte sett den men förstår att det gått illa. Höger framhjul från växellåda och ut har gått och med det skärm, front och huv. Han behöver all hjälp han kan få och jag tänkte att här på Garaget finns många smarta att fråga.
Känns ju som att med det du räknade upp så är det nog billigast att ta in försäkringsbolaget om han nu har den helförsäkrad vill säga om inte så blir det nog ganska dyrt för han tyvärr.
"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen
Gissar att det inte ser ut som vanligt med försäkringar nere i Polen. Finns det inga råd om beg. reservdelar och så?
Lycka till säger jag bara. Du hittar inte en NG 9-5 på nån skrot och gör du det så är den smälld. Tillverkning av delar har ju stått still i närmare två år och har knappt kommit igång efter alla turer med Saab. Det är ju nästan hopplöst att hitta vissa nya delar till OG 9-5 om det inte finns "pirat" Så hur tror du då det är med den nya modellen som bara sålts i en jätteliten serie? Försäkringsbolag har varit tvingade att lösa hela bilar pga. det saknas delar att laga. Det har ju tom. plockats delar från halvfärdiga bilar som stått kvar på linan på fabriken i Trollhättan. Så lösa detta privat utan ett försäkringsbolag är definitivt inte det lättaste.
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab