Oljeläckage B6304F / 965a, vänster sida under insuget

klarrre
23 mars 2012 · 502 Inlägg

Tjenare.
Min 965a med B6304F har börjat läcka rätt mycket olja från någon stans under insugsröret på vänstersidan. Är det någon som vet om det finns något där under som brukar läcka, det blir ju rätt många droppar när man parkerat. Och det är lite trist att köpa nå olja var och varannan dag.

Tips mottages tacksamt.

Mvh Daniel

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
turboforssen Telge Drifting Team
23 mars 2012 · 5 398 Inlägg

klarrre skrev:
Tjenare.
Min 965a med B6304F har börjat läcka rätt mycket olja från någon stans under insugsröret på vänstersidan. Är det någon som vet om det finns något där under som brukar läcka, det blir ju rätt många droppar när man parkerat. Och det är lite trist att köpa nå olja var och varannan dag.

Tips mottages tacksamt.

Mvh Daniel

vevhusventilationen sitter där . kan va den som läcker

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
klarrre
23 mars 2012 · 502 Inlägg

Hur mycket kan det läcka genom den egentligen? för det läcker väl ut en halvliter per 5-10 mil skulle jag tro. sad

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
turboforssen Telge Drifting Team
23 mars 2012 · 5 398 Inlägg

klarrre skrev:
Hur mycket kan det läcka genom den egentligen? för det läcker väl ut en halvliter per 5-10 mil skulle jag tro. sad

hur mycket vet jag inte , det beror ju på hur trasig den är .
en halv liter på 10 mil är fan bra mycket.
bara att lägga sig under och kolla . tvätta lite innan så ser du nog bättre

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
klarrre
23 mars 2012 · 502 Inlägg

Jag blåste rent med högtrycket här om dagen, då blev det rent och fint, pallade upp bilen å hade igång motorn för att leta läckage underifrån, men då var den torr, körde sedan 5-10km och hissade upp den och kollade igen, kunde inte se något läckage då heller. Så har efter dess kört drygt 6 mil och nu droppar den igen. Det blir droppar så fort jag stannar men bara om motorn varit på, den läcker inget med motorn avstängd.

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang