4045
Sök

Missljud ifrån motorn/kamkåpan/remmen? ..Vad kan felet vara? - Hjälp! - Evo VIII

1 515 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
Tja.

-Som sagt, nu efter 6månaders sovande så har bilen startas upp igen och körts en bit.

Bilen har alltid haft ett vinande ljud, men dock inte på detta sätt och ifrån remmen? Kanske att kamkåpan sitter imot? Men ser inte så ut..riktigt skumt.

Vad kan felet vara må tro? Blen går för övrigt felfritt och går som den ska.

- Ljudet låter lite överdrivet på videon pga av dålig kvalité, men tror att ni förstår va jag menar med missljud iaf.

mvh
Senast redigerat av Audi_powah (24 mars 2012)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

7 282 Inlägg
24 mars 2012
Någon remspännare som lagret inte mår så bra i kanske?

1 515 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
Brains skrev:
Någon remspännare som lagret inte mår så bra i kanske?

Hmm, det konstiga är att allt funkade klockrent innan jag ställde av bilen, så det låter inte så logiskt precis.

Vet inte direkt hur jag ska felsöka heller hmm

Fler tipps? smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

7 282 Inlägg
24 mars 2012
Under tiden den har stått så kan det ha kommit in fukt och orsakat lite rostande eller oxid i lagret möjligtvis.
Testa ta bort dom andra remmarna och se ifall ljudet upphör.
Hör du något om du drar runt det för hand?

1 515 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
Brains skrev:
Under tiden den har stått så kan det ha kommit in fukt och orsakat lite rostande eller oxid i lagret möjligtvis.
Testa ta bort dom andra remmarna och se ifall ljudet upphör.
Hör du något om du drar runt det för hand?

Joo, det har du rätt i. Får plocka bort kåpan imorgon och prova utan kåpa till en början, och sedan dra runt remmen för hand för att se ifall "tjut-ljudet" kvarstår.. smile

Kanske bara är fel på kamkåpan, kan ju köra utan kamkåpa utan problem skulle jag tro, fler som gör det på sina Evos iaf. Varför vet jag dock inte big_smile

Tack för tipps Brains! smile
Senast redigerat av Audi_powah (24 mars 2012)

Sök