3450
Sök

Skroten Eller Fabriksrenoverad Motor???????

Mazda 323Racing!-->*Crew of GBrt*
103 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
SÅ här är det jag var inne på denna sida www.vege.se innan. Såg jag att dom hade motorer till alla märken, så jag skicka väg ett mail och fråga va dom skulle ha för en motor till min Mazda 323 fast jag frågade efter 1,8l Doch motor, för det är det jag vill ha i min bil istället för 1,6litaren.

>Dom skulle ha 7500kr inkl momsen Man får även med boxar och alla kabblar osv..
>Motorn Hade gått 8000mil.
>Man får 1års garanti.

Detta köp känns ju som en bra affär när man kanske slipper att betala momsen.tongue

>Jag har även frågat skroten va dom skulle ha för en motor.
>2500kr skulle dom ha för Motorn+lådan+alla kablar och boxar.
>Dom på skroten testar motorn på tomgången och kanske lite gas, men hur ska man då veta hur motorn går, när man kör? Eller kanske man vet om man bara lyssnar på motorn? Jag vet inte är inte så bra på den fronten...

> just därför skickar jag denna TRÅD och hör med er som kan Motorer. Va tycker Ni är Bäst att slå till på? eller ska jag ha med någon som kan mycket om bilar till skroten??
Kom med era förslag......!
Senast redigerat av Turbo_Ante (20 februari 2007)

GBRT-Göteborg&Borås raceteam!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
20 februari 2007
Eftersom det handlar om en så vital och ändå relativt känslig del av bilen så hade jag tagit det dyra alternativet.

7500 är inte så mycket om man tänker efter hur viktigt det ändå är för bilen, och ifall bilen betyder så mycket för dig.

Ett års garanti är grymt bra, och jag hade inte låtit mig skrämmas av 7500kr utan tagit det, eftersom du från skroten inte får någon garanti eller liknande...

Får man fråga vad det är för bil du ska sätta den i?
Spelar lite roll, eftersom det ändå är en del pengar.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Örebroare i exil
970 Inlägg
20 februari 2007
Utan tvekan skulle jag köpt den fabriksrenoverade motorn.

Hej FRA!

Mazda 323Racing!-->*Crew of GBrt*
103 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
Motorn skall sitta i min Mazda 323 kombisedan 1992..

GBRT-Göteborg&Borås raceteam!

Drifttekniker
224 Inlägg
20 februari 2007
Det beror väl på hur säker du vill känna dig.. men jag tycker ändå att prisskillnaden är såpass stor att det tål att funderas på.
Skroten bör ju också komptesta motorn, det brukar dom göra. De borde också lämna garanti.. annars har du alltid lagen bakom dig.

Sök