3218
Sök

Farliga ångor från värmepaketet volvo 740

21 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
tjenare! har en volvo 745 GLT från 1990 UTAN AC. det började med att jag å några polare var ute och körde ganska hårt med den, det började lukta lite "bränt" i bilen så vi kolla kylarvätskan då vi upptäckte att det hade läckt ut ca 3dl kylarvatten från behållaren så vi fyllde på nytt. Efter ett tag när vi stog still med bilen och körde full värme och fläkt så börja det sticka utav bara satan i ögonen och näsan, och efter ca 5 sekunder börja det även lukta otroligt starkt i hela bilen, så min fråga är vad det kan bero på?

jag vill även tillägga att vi såg inte att det hade sprutat vatten i motorrumet eller på marken under så min teori är att det läcket ut kylarvatten i värmepaketet och sedan förångs glykolet och och blåser in i kupen? kan det stämma? vad tror ni? är jävligt tacksam för svar eller om det är någon annan som har haft samma problem!smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
26 mars 2012
VÄrmepaketscellen i fläktpaketet har gett upp och läcker.
Den går att byta, men då får man ta loss hela värmepaketet,lossa alla clips som håller ihop paketet i mitten, ta isär det, byta cellpaketet och ihop och dit med det påplats igen.
EN operation man gör på ngr timmar om man inte har tummen mitt i handen smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

21 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
jag tackar jag tackar, får ta å fixa det nån dag då smile

Sök