Långa köer till regbesiktning

knuppe
13 mars 2012 · 7 Inlägg

Får vänta c:a 3 veckor nu med lite TUR och det är ändå lågsäsong nu, jag fattar inte vad de sysslar med!
Det är ju uppenbart att systemet är överbelastat.

Det jag undrar är hur företag gör som importerar bilar. Jag kan inte tänka mig att de väntar 6 veckor på sommaren bara för att få regga in en bil, kan det  finnas något sätt att smita förbi kön kanske?  roll

baltis
14 mars 2012 · 1 948 Inlägg

Det finns flertalet bilar som har leverans tid på över ett år.
Dom flesta bilverkstäder har närmast lediga tiden om 2-3-4 veckor.
Det var 5 personer före mig i kön på ICA idag... (fan flera stängda kassor)
Personligen har jag en lucka på jobbet v17 jag kan fylla ut med lite extra jobb om någon ringer och frågar...

För att få något att gå runt så måste det vara väntetid, det kan vem som helst räkna ut.

Driftkungen Saab - Move Your Mind
14 mars 2012 · 1 094 Inlägg

Oj är det sådana köer i hela landet!? Då ska jag ringa och boka idag.

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864
BMW 325ia Cab "Passar inte Sveriges väder..." (1994)
Saab 9-3 Aero SS "Brukis" (2004)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
14 mars 2012 · 2 972 Inlägg

En del av köerna beror säkert på att det sen den 1 mars i år är ett nytt tillvägagångssätt för att få till en reg-besiktning, iaf för påbyggare på lastbilsfordon. Tror det är samma för mindre fordon som byggs på också (t ex lätta lastbilar), vilket gör att köerna ökar överallt..

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
KHRacing
21 mars 2012 ·

knuppe skrev:
Får vänta c:a 3 veckor nu med lite TUR och det är ändå lågsäsong nu, jag fattar inte vad de sysslar med!
Det är ju uppenbart att systemet är överbelastat.

Det jag undrar är hur företag gör som importerar bilar. Jag kan inte tänka mig att de väntar 6 veckor på sommaren bara för att få regga in en bil, kan det  finnas något sätt att smita förbi kön kanske?  roll

www,carspect.se säger jag bara, de flesta vet inte ens om att det finns andra företag numera än Svensk Bilprovning, Carspect regbesiktigar även upp till 3,5tom.

Perzzon90
26 mars 2012 · 341 Inlägg

När jag skulle registreringsbesiktiga corvetten ringde jag 22:a april och första lediga tid inom 25 mil va sista augusti hmm men kände en kille som hade kontakter så fick in den mycke tidigare smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang