3875
Sök

Mercedes E230, ABS blinkar.

31 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
Hej, var ett tag sedan jag skrev här senaste men nu kör vi igen! smile

Det är så att jag nyligen införskaffat en Mercedes E230 -92, allt fungerar bra förutom ABSen.

Det är så att när man bromsar så att hjulen låser sig börjar ABS-Lampan blinka och man känner i pedalen hur ABS arbetar ibland men oftast låser hjulen sig, lampan blinkar i takt med att ABS släpper så att hjulen rullar.

Om man bromsar "hårt" tills bilen stannar så lyser ABS hela tiden tills man startar om bilen.

Hade tänkt börjar läsa felkoder men finns det inget simplet sätt att göra det utan att behöva skapa ett eget verktyg? Har kollat på benzworld men där säger alla att man ska löda ihop ett eget verktyg vilket inte jag känner för att göra. :S

Jag har googlat runt litegran och fått reda på att det kan vara smuts på en sensor eller kranshjulet som är pajj.
Låter det troligt? Vad kan det annars vara?

Mvh

31 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
Någon som vet vad det kan vara? smile

1 624 Inlägg
1 mars 2012
Det låter troligt ja smile Rengör dina sensorer, abskransen kan du möjligtvis se om du hissar upp bilen och snurrar däcket och följer med kransen och kollar smile

31 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
Okey, kommer man åt kransen lätt eller? smile

1 624 Inlägg
2 mars 2012
Olika beroende på bil, min gamla bil kunde jag se den med blotta ögat smile

31 Inlägg
2 mars 2012
Trådstartare
Aha okey, får ge det ett försökt smile

31 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
Har nu rengjort både sensorerna samt kranshjulen fram men får fortfarande samma problem sad

Tänkte rengöra sensorerna samt kranshjulen bak också men hittar igen ABS-sensor där?? Kan det verkligen vara så att det inte finns någon ABS på bakhjulen??? yikes

Är tacksam för alla svar! smile

Mvh

Sök