Golf 2 -91 Startar EJ! ...

Tyskestuk MK Stance Squad
10 mars 2012 · 139 Inlägg

Tjena, min golf vill inte starta , har kollat att stiften får gnista, det kommer soppa , batteriet är bra! Startmotorn går runt som vanligt men den vill inte gå igång utan den bara "böar/mösar". Har även bytt packningen till förgasarn, bytt vakumslangen ifrån bromsservon, gjort rent de mesta kontakter , och även kollat slangar. Även bytt tändkablar, fördelarlocket utan resultat , det poffar/smäller i luftburken när jag försöker starta och baktänder, snälla hjälp, snabba svar, behöver verkligen bilen!!...
Film
http://www.youtube.com/watch?v=iolkSRtx … e=youtu.be
Golf 2 -91
1.8 CL


Tack på förhand!

Mvh Ante..

Senast redigerat av Tyskestuk (11 mars 2012)

..Low and Slow , that's the life style..
Volkswagen Golf Mk5 "GALTEN-Scrape No.3" (2006)
Claesson_volvo
10 mars 2012 · 32 Inlägg

ställ in tändningen:) testa de:)

Volvo 945 LTT "Classic" (1998)
CTR-Jante
10 mars 2012 · 301 Inlägg

Kolla tempgivaren.. tror det är den blå. sitter på slangen som går ut från motorn framåt.
Kan ställa till med mycket skit. Det gjorde den på min 91 cl..

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
Tyskestuk MK Stance Squad
10 mars 2012 · 139 Inlägg

CTR-Jante skrev:
Kolla tempgivaren.. tror det är den blå. sitter på slangen som går ut från motorn framåt.
Kan ställa till med mycket skit. Det gjorde den på min 91 cl..

Har haft i sär både den röda och blå, eller menar du att jag skall ta låss hela slangen?

..Low and Slow , that's the life style..
Volkswagen Golf Mk5 "GALTEN-Scrape No.3" (2006)
Lothigiius
10 mars 2012 · 591 Inlägg

Sitter kontakterna rätt på fördelarlocket?? Min ville inte starta efter att jag bytt fördelarlock. Bara smällde o poffade. Dem sitter ju i en viss ordning för att bilen ska tända.

Tyskestuk MK Stance Squad
11 mars 2012 · 139 Inlägg

Lothigiius skrev:
Sitter kontakterna rätt på fördelarlocket?? Min ville inte starta efter att jag bytt fördelarlock. Bara smällde o poffade. Dem sitter ju i en viss ordning för att bilen ska tända.

Japp hmm

..Low and Slow , that's the life style..
Volkswagen Golf Mk5 "GALTEN-Scrape No.3" (2006)
CTR-Jante
11 mars 2012 · 301 Inlägg

Tyskestuk skrev:

CTR-Jante skrev:
Kolla tempgivaren.. tror det är den blå. sitter på slangen som går ut från motorn framåt.
Kan ställa till med mycket skit. Det gjorde den på min 91 cl..

Har haft i sär både den röda och blå, eller menar du att jag skall ta låss hela slangen?

Bara kolla så dom är hela.. Vet ej hur man gör det så bytte min blåa. kostade ca 150 spänn..
Slangen behöver du inte röra..

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
Tyskestuk MK Stance Squad
11 mars 2012 · 139 Inlägg

CTR-Jante skrev:

Tyskestuk skrev:

CTR-Jante skrev:
Kolla tempgivaren.. tror det är den blå. sitter på slangen som går ut från motorn framåt.
Kan ställa till med mycket skit. Det gjorde den på min 91 cl..

Har haft i sär både den röda och blå, eller menar du att jag skall ta låss hela slangen?

Bara kolla så dom är hela.. Vet ej hur man gör det så bytte min blåa. kostade ca 150 spänn..
Slangen behöver du inte röra..

Bytte både den röda och blå, men funkar fortfarande ej.. byttplatts på tändkablar, utan resultat

Linkade även en film nu så får ni se hur ett ä ...

..Low and Slow , that's the life style..
Volkswagen Golf Mk5 "GALTEN-Scrape No.3" (2006)
__AleXx_ oijoij-society.com
12 mars 2012 · 774 Inlägg

Kollat nollningspunkter på kamremmen?
Testa kompet samt kolla med tändningslampa ner på svänghjulet.

Volkswagen Golf Mk2 "OijOij Stance and Fitment" (1988)
CTR-Jante
12 mars 2012 · 301 Inlägg

Tyskestuk skrev:

CTR-Jante skrev:

Tyskestuk skrev:

Har haft i sär både den röda och blå, eller menar du att jag skall ta låss hela slangen?

Bara kolla så dom är hela.. Vet ej hur man gör det så bytte min blåa. kostade ca 150 spänn..
Slangen behöver du inte röra..

Bytte både den röda och blå, men funkar fortfarande ej.. byttplatts på tändkablar, utan resultat

Linkade även en film nu så får ni se hur ett ä ...

Okey..
Då har jag inget mer att komma med..
Lycka till..

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
angstrom
13 mars 2012 · 70 Inlägg

Hade samma strul med min golf2, då var det min databox som hade gett upp. 200 spänn på skroten!

Tyskestuk MK Stance Squad
14 mars 2012 · 139 Inlägg

angstrom skrev:
Hade samma strul med min golf2, då var det min databox som hade gett upp. 200 spänn på skroten!

Japp har funderat på det med, ska åka och köpa ny till helgen, synd att suggan e död nu när vårvädret är här.. Hoppas det är databoxen... annars typ skroten eller nått tongue

..Low and Slow , that's the life style..
Volkswagen Golf Mk5 "GALTEN-Scrape No.3" (2006)
gotich BONKERS
14 mars 2012 · 519 Inlägg

inte skroten om du imnte får den att funka kan jag köpa den för vad du får på skroten + nån hundring så byter jag motor till något kul;D

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
Tyskestuk MK Stance Squad
14 mars 2012 · 139 Inlägg

gotich skrev:
inte skroten om du imnte får den att funka kan jag köpa den för vad du får på skroten + nån hundring så byter jag motor till något kul;D

Eller så köper jag en VR6 eller 16v och ger dig lite arbete för en rimlig slant wink

..Low and Slow , that's the life style..
Volkswagen Golf Mk5 "GALTEN-Scrape No.3" (2006)
gotich BONKERS
15 mars 2012 · 519 Inlägg

Tyskestuk skrev:

gotich skrev:
inte skroten om du imnte får den att funka kan jag köpa den för vad du får på skroten + nån hundring så byter jag motor till något kul;D

Eller så köper jag en VR6 eller 16v och ger dig lite arbete för en rimlig slant wink

haha nej de tror jag inte skall jag bygga något gör jag de till mig själv roligare såbig_smile
men lycka till med golfen big_smile kan tyvärr inte hjälpa med felet, jag hade gissat på rotorn och fördelar locket då jag hade de på min men detta låter skumt ;D

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
Tyskestuk MK Stance Squad
15 mars 2012 · 139 Inlägg

gotich skrev:

Tyskestuk skrev:

gotich skrev:
inte skroten om du imnte får den att funka kan jag köpa den för vad du får på skroten + nån hundring så byter jag motor till något kul;D

Eller så köper jag en VR6 eller 16v och ger dig lite arbete för en rimlig slant wink

haha nej de tror jag inte skall jag bygga något gör jag de till mig själv roligare såbig_smile
men lycka till med golfen big_smile kan tyvärr inte hjälpa med felet, jag hade gissat på rotorn och fördelar locket då jag hade de på min men detta låter skumt ;D

ok, aa det är fan skumt ska göra grundinställning på räm och rotorn och skit...

de skumma är när jag körde in han i garaget för 2 veckor sen fungerande, och skulle byta mitt värme paket sen när jag skulle test starta den stendöd..

Senast redigerat av Tyskestuk (15 mars 2012)

..Low and Slow , that's the life style..
Volkswagen Golf Mk5 "GALTEN-Scrape No.3" (2006)
Tyskestuk MK Stance Squad
29 mars 2012 · 139 Inlägg

Bump

Tack för all hjälp! om det är nån som får samma problem, så var det kammen som hade hoppat!

..Low and Slow , that's the life style..
Volkswagen Golf Mk5 "GALTEN-Scrape No.3" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang