2974
Sök

Bmw e36 320 -94 som dör hela tiden!!

21 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
hej jag har en Bmw e36a 320 -94 och för ett tag sen skulle ja ut och åka på moron och jag märker att den va svår att få igång den och de ha alltid gått igång på en gång tidigare, sen när ja ska åka så vill den stanna hela tiden, så jag åkte hem och skruvade bort ventilkåpan och märker att det är massa olja vid tändstiften och tag o byter stift och pakning runt ventilkåpan men när ja testar ígen så beter den sig lika. Den blir bara värre ju varmare bilen blir

Skulle gärna vilja ha tips nu om vad det kan va för fel:|  TACK!!!
Senast redigerat av BmwZamme (28 mars 2012)

21 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
den kan nästan stå på tomgång men när ja gasar till så går den ner i varm och dör men om ja släpper precis innan så gå den tillbaka till ca 500 varv

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 mars 2012
Gummibälgen mellan luftburk/Luftmängdsmätare och insug brukar spricka och drar bilen tjuvluft kan tomgången bli instabil, det borde inte resultera i ett omedelbart fel utan bilen blir gradvis sämre men det är hur enkelt som helst att kontrollera och kan därför vara värt ett försök. En skruvmejsel och några minuter är allt du behöver!

Andra orsaker skulle kunna vara tomgånsmotorn eller en trasig givare, detta är dock svårare att kontrollera men att börja med att utesluta ovanstående tror jag kan vara vettigt! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

21 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
Okej ska testa de:-)

21 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
Skulle testa att tanka i den lite bränsle o helt plötsligt vart den bra igen, han o köra en dag så vart de samma sak igen  o då testa ja att tanka igen men inget hände men nu går den ganska bra på tomgången men när man gasa till så dör den bra

Sök