4450
Sök

Bygga avgas, vilken sorts ljuddämpare bör jag välja?

3 627 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
Tjena!

Tänkte bygga nytt avgas från främre ljuddämparen och bakåt. Anledningen till varför jag bygger det själv är att eftermarknadsljuddämparna kostar multum och jag är inte beredd att lägga 4k+ på en ny bakre ljuddämpare. Men nog om det roll

Jo då min bakre ljuddämpare ser rätt speciell ut
http://realoem.com/bmw/diagrams/w/p/131.png

Men nu till frågan då, avståndet från ytterkanten på rören är 30cm. Så det finns inte utrymme för några megaljuddämpare! tongue
Jag har tänkt mig simonsdämpare, frågan är om man ska ha en oval på 32cm och sneställa den lite eller om man ska satsa på en rund på 25cm och kunna ha den tvärställd. Det är mest ljudskillnaden jag tänker på, att den runda kommer låta mer fattar jag då den är mindre, rätt mycket mindre med för den delen! Men hur blir ljudkaraktären? Vill att bilen ska låta men vill ha lite dovare ljud.

Så ni experter, vad tycker ni? wink

Edit: Undrar även om ni har något tips på vad man kan använda till upphängningen? Som ni ser så är det pinnar i dagsläget och det vill jag även ha efteråt. Finns det rundstänger att köpa i bygghandeln? Tänker att det borde funka lika bra med gängstänger som man bockar till? smile
Senast redigerat av ToXtreme (31 mars 2012)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Sök