Bmw E34 520i 1993 startar bara ibland

Tobbe_n
7 mars 2012 · 252 Inlägg

har ett otroligt skumt fel på min bmw som jag inte blir klok på,
till en början fick den ingen ström till pumpen men allt var helt så det visade sig en kabel gått av precis innan kontaktstycket till pumpen.

sedan trodde verkstaden vevaxelgivaren var trasig då bilen gick som en soppåse så den har även bytts ut nu.

nu till det jobbiga bilen går inte starta om ABS lampan lyser, men när den slockar går den igång men går inte riktigt som den skall göra känns aningen svag och slö bluddrar och missar lite på tomgång som om den ibland inte vill gå på alla cylindrar och så fort abs lampan tänds då stannar den direkt och den kan tändas när som helst utan förvarning och direkt slockna igen håller man varv medans den slocknar så går bilen men som sagt inte som den skall göra.

någon som varit med om samma fel

för att tillägga hastighetsmätaren fungerar inte och inte trippen heller har det något med det att göra?

ibland kunde även bilen tjuvstanna när man slog på helljuset så då fick man vrida igång den helt enkelt.

börjar bli desperat har varit utan bil en månad

Senast redigerat av Tobbe_n (7 mars 2012)

Gti-r
Tjulin
8 mars 2012 · 242 Inlägg

har varit med om liknande fel på bilar där motorns jordkabel gått av.
testa att sätta en startkabel mellan block och kaross och se om det blir någon skillnad, kolla även om du hittar några andra jordpunkter runt styrboxar/reläpaneler och kolla så dom är OK smile

BMW 535I (1991)
Tobbe_n
10 mars 2012 · 252 Inlägg

ska testa det, har som inte riktigt tänkt på dom tidigare tack för tipset smile

Gti-r
Tobbe_n
11 mars 2012 · 252 Inlägg

gav ingenting ;'( var jordas spridarna på dessa ? är som att när abs lampan lyser öppnas dom inte

Gti-r
Tobbe_n
16 mars 2012 · 252 Inlägg

nu har jag fått igång bilen var kortis i stora kontakten till motorstyrningen efter rengörning av alla kontakter så funkade bilen, men nu e det nästa bekymmer den e slö som ett arsel rent av sagt inget klipp överhuvudtaget missar på tändningen och går allmänt små lurvigt men den har riktigt bra avgasvärden o så vilket e lite udda vad kan det bero på ? ska ju sälja den men vill inte sälja den fullt fungerande

Gti-r
Tobbe_n
21 mars 2012 · 252 Inlägg

fortfarande inte hittat något :S ingen som verkligenhaft samma problem  ?

Gti-r
Tjulin
21 mars 2012 · 242 Inlägg

testa att koppla ur luftmassemätaren, går den bättre då är den paj smile

BMW 535I (1991)
Tobbe_n
22 mars 2012 · 252 Inlägg

skall göra det  smile med min otur så skulle det inte förvåna mig alls att den oxå är hel bara för att smile

Gti-r
Tobbe_n
3 april 2012 · 252 Inlägg

testat det samt monterat tillbaka original pumpen, felet som kvarstår nu är att när bilen blir varm går den sämre och tändmissar på tomgång samt att cylindrar 1-3 blir grenröret knallrött på precis som på en tuktad turbobil är lite lur på om bränslefiltret kan påverka det hela men ?

har klockrena avgasvärden som utan bekymmer klarar besiktningen men skulle gärna vilja få tillbaka minst 20 hästar som saknas i motorn är en 93b vet inte om det har någon större betydelse motorn har iaf vanos om det hjälper något,, börjar bli panik nu för mig hade gärna velat få till den

Gti-r
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang