Stulen BMW M3! Förmodligen i Malmö...

Kocke
4 januari 2012 · 8 Inlägg

Tja.

Min BMW M3 blev stulen i november och skrevs över på en nere i Malmö utav bedragaren själv. Såg bara några dagar senare att den fanns på blocket till salu. Låg uppe i nån vecka sen togs annonsen bort...

Är det någon som sett min bil får ni gärna pm:a mig här!! Bilder på bilen finns på min profil här på Garaget. Sitter dock inga röda plåtar på den längre... Nummerplåt: CUD 924.

Jättetacksam för all tänkbar info om ni sett den... Bilen är spärrad hos transportstyrelsen och efterlyst av polisen!

MVH Kristoffer

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
4 januari 2012 · 1 778 Inlägg

Fan va tråkigt:/ har du kollat vem bilen står på nu? Om den såldes eller vad som hänt?
Och nu är jag bara nyfiken, men hur kom bedragaren över bilen och hur kunde han göra ägarbyte på den?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
careau
5 januari 2012 · 1 624 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:
Fan va tråkigt:/ har du kollat vem bilen står på nu? Om den såldes eller vad som hänt?
Och nu är jag bara nyfiken, men hur kom bedragaren över bilen och hur kunde han göra ägarbyte på den?



Det undrar jag med ;/

alain www.bimmerpower.org
5 januari 2012 · 3 995 Inlägg

Fy vad trkigt!
Hur kunde han får registreringsbevis? och skriva på?
Sa du till polisen att den fanns på blocket?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Lozinmust "Unloaded"
5 januari 2012 · 1 557 Inlägg

Många gör väl misstaget att ha registeringsbevis och dylikt i bilen, kanske därav ägarbyte?

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
alain www.bimmerpower.org
5 januari 2012 · 3 995 Inlägg

Man lär sig av misstag och ett sådan kan kosta pengar.sad

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Kocke
5 januari 2012 · 8 Inlägg

Jag skrev kontrakt med killen och fick alla uppgifter om honom. Kollade upp honom och allt stämde och hans företag fanns registrerat på internet med organisationsnummer m.m. Autostyle i malmö, gör INGA affärer med dom ifall ni kommer i kontakt med dem! Så jag tänkte ju att det ändå var lugnt, är ju som att råna en bank och lämna sitt körkort annars liksom :S
Hade registreringsbeviset i handskfacket såklart också ja hmm Så han skrev över bilen själv och det gick igenom..

Men i och med att de har killen och han har erkänt det hela så kommer det antagligen bli rättegång snart, får se om man kommer kunna få ut nåt utav det bara. Han "vågar inte" nämna namnen på de som han gav bilen till säger han och han har ju inte pengarna själv heller, såklart... hmm
Polisen visste om att den fanns på blocket ja. Jag sa det till dem direkt när jag såg den, men de hittade den ändå inte.

Man har lärt sig en del utav detta kan man säga ja!!! Men det kostade ju lite mer än vad man önskat sad

MarcusGronberg Lowlife
6 januari 2012 · 809 Inlägg

fy fan så trist... vågar knappt sälja sin bil på blocket snart utan att ha polisen vid sin sida.. håller koll i malmö området..! lycka till !

Mvh

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Kocke
6 januari 2012 · 8 Inlägg

Tack så jättemycket! Har dock fått känslan av att de forslat den utomlands... Då är det inte så mycket att göra hmm

MarcusGronberg Lowlife
6 januari 2012 · 809 Inlägg

jag skulle tro att den är utomlands också... men håller iallfall ögonen öppna ! tror dock om den kör runt i malmö att den har nya regplåtar.. men svårt att se tanke på att den är rätt original inget som sticker ut så svårt att se om det skulle kunna vara din.!

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Kocke
6 januari 2012 · 8 Inlägg

Aaa det är sant faktiskt, men tror inte det rullar runt såå många silvriga m3:or ändå.. Skulle man ha chans att se den på närhåll så kan man se en lackskada längst ner till höger på frontkjolen... Annars är det kanske inte så lätt att se ne hmm

MarcusGronberg Lowlife
6 januari 2012 · 809 Inlägg

nej det är ju svårt då, men är rätt mycket ute och kör runt om i malmö så håller ögonen öppna! smile

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
ascona-tic
8 januari 2012 · 1 496 Inlägg

Du är inte ensam om att få din bil "stulen" av dom och dom verkar även vara glada i mat också!  Dom har tydligen lurat massa resturanger också!

Källa google

Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Opel Ampera (2012)
Kocke
8 januari 2012 · 8 Inlägg

Aaa jag märkte ju såklart det efter ett par veckor. Står om det på sida 3 eller nåt på google om man googlar på Autostyle, om jag inte minns fel.. sad

raggarn83
11 januari 2012 · 6 Inlägg

Surt som attan. Min frus bil har blivit stulen en gång i tiden. Nu äger jag en relativt fin bil men där har jag nu monterat in en gps sändare. Rekommenderas varmt. Jag menar de ca. 2 papp som man lägger ned för en sån pryl och det är små pengar i jämförelse vad det kostar att anmäla, oro, låna eller hyra en annan bil under tiden och frågan är om den någonsin blir hittad?!

Kocke
11 januari 2012 · 8 Inlägg

Ja man har ju tänkt på det nu efteråt att man skulle monterat in en sådan. Hade vart så gött att bara kunna åka och hämta tillbaka bilen var den nu än var!! Kommer jag skaffa en ny fin bil ska jag LÄTT skaffa en sådan. Att inte lite finare bilar har det monterat från början asså. Eller att försäkringsbolagen säljer dem, de hade säkert tjänat på det!

focuz
12 januari 2012 · 95 Inlägg

Jävligt ledsamt att läsa detta sad Finns tyvärr folk till allt!

Dom på autostyle du snacka om, http://www.121.nu/onetoone/foretag/autostyle-i-malmo-ab ser inte ut att gå så bra för dom...

Grävde på nätet lite till, http://www.nattstad.se/LillSvante?id=2158883

Verkar inte vara ärligt folk på Autostyle!

Senast redigerat av focuz (12 januari 2012)

Kocke
12 januari 2012 · 8 Inlägg

Aaa just det, där är Audin också. Polisen sa när jag snackade med dem att killen som lurade mig lurat en annan på en Audi i samma veva! Dyr läxa, tyvärr...

mbadriver
7 april 2012 · 244 Inlägg

Inte hört något alls om den? sad Jag hade slått ihjäl killen!!

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis
Volvo V70N (2007)
alain www.bimmerpower.org
7 april 2012 · 3 995 Inlägg

Eftersom det var i januari, ägare har säkert fått ersättning men tråkigt ändå, en M3 är alltid en M3

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang