6481
Sök

Stance inför bess.

Voodoo
1 444 Inlägg
7 april 2012
Trådstartare
#1
Tjena satt och fundera på hur ni gör när ni bessar era bilar? Andra fälgar ? Höjja bilen?
Tänkte dom som har max en cm mellan skärm och däck.

min bil kommer sänkas mer fram men vill ju ta mig igenom bess:)
Bak är den just nu såpass så mobilen inte går emellan och de är ingen tjock mobil

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Fri fart för ett fritt folk!
14 947 Inlägg
7 april 2012
#2
kolla bilder på mina gamla bilar så ser du en röd golf den är bes med den höjden inga som helst problem så länge det inte tar i någonstans

Kör fort så hinner inget hända...

Voodoo
1 444 Inlägg
7 april 2012
Trådstartare
#3
Growe skrev:
kolla bilder på mina gamla bilar så ser du en röd golf den är bes med den höjden inga som helst problem så länge det inte tar i någonstans

Okok lastar jag i min så ligger skärmarna mot däcken ock de är väll inte oj

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
7 april 2012
#4
Besiktningsreglerna säger att däcket får aldrig ta i skärmkanter eller inneskärmar.

Dvs du ska kunna styra fullt utan att det skrapar även vid full nerfjädering av bilen.


Som vanligt är det alltid ett lotteri med besiktning så om du har möjlighet låna ett par andra fälgar eller ta bort eventuella spacers.

Höjden ska inte vara något större problem så länge du tar dig upp och ner på lyften så dom kan utföra besiktningen ordentligt.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

108 Inlägg
7 april 2012
#5
Ska väl inte vara nå problem så länge du tar dig in i besiktnings hallen tongue Dom flesta som kör så bott sänkt har ju coils och då är det ju bara att skruva upp den lite inför bes smile


Voodoo
1 444 Inlägg
7 april 2012
Trådstartare
#6
myran skrev:
Besiktningsreglerna säger att däcket får aldrig ta i skärmkanter eller inneskärmar.

Dvs du ska kunna styra fullt utan att det skrapar även vid full nerfjädering av bilen.


Som vanligt är det alltid ett lotteri med besiktning så om du har möjlighet låna ett par andra fälgar eller ta bort eventuella spacers.

Höjden ska inte vara något större problem så länge du tar dig upp och ner på lyften så dom kan utföra besiktningen ordentligt.

Lutar mot att låna andra fälar inför bes:) inga spacers här inte et 24och 8" breda mot org et45
Man behöver inte bessa bilen i hallen dom kan göra allt ute sen baka in i hallen för lyften

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
7 april 2012
#7
Gör du det jobbigt för dem så kommer dem säkert att leta upp något att anmärka på!

Jag är unde uppfattningen att  om man anstränger sig lite för att göra besiktningen smidig så brukar personalen kunna blunda för lite saker som ligger i gråzonen.

Höja bilen om man  kör med coilovers kommer ta ca 1 timme, om du jobbar lungt o fint. Och då har jag räknat med en kaffepaus när du kommit halvvägs.

EDIT: dock så när jag tittar på dina bilar så ser ingen bil speciellt låg ut eller ha någon stance heller. Så i ditt fal räcker det med ett par normala fälgar so kommer det gå fint tror jag !
Senast redigerat av AcesHigh666 (7 april 2012)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Voodoo
1 444 Inlägg
7 april 2012
Trådstartare
#8
AcesHigh666 skrev:
Gör du det jobbigt för dem så kommer dem säkert att leta upp något att anmärka på!

Jag är unde uppfattningen att  om man anstränger sig lite för att göra besiktningen smidig så brukar personalen kunna blunda för lite saker som ligger i gråzonen.

Höja bilen om man  kör med coilovers kommer ta ca 1 timme, om du jobbar lungt o fint. Och då har jag räknat med en kaffepaus när du kommit halvvägs.

EDIT: dock så när jag tittar på dina bilar så ser ingen bil speciellt låg ut eller ha någon stance heller. Så i ditt fal räcker det med ett par normala fälgar so kommer det gå fint tror jag !

bilen går inte att få sååå mkt lägre om man inte ska ligga med genomslagsgummin eller bygga om fjääderbena

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
8 april 2012
#9
Stripz skrev:
AcesHigh666 skrev:
Gör du det jobbigt för dem så kommer dem säkert att leta upp något att anmärka på!

Jag är unde uppfattningen att  om man anstränger sig lite för att göra besiktningen smidig så brukar personalen kunna blunda för lite saker som ligger i gråzonen.

Höja bilen om man  kör med coilovers kommer ta ca 1 timme, om du jobbar lungt o fint. Och då har jag räknat med en kaffepaus när du kommit halvvägs.

EDIT: dock så när jag tittar på dina bilar så ser ingen bil speciellt låg ut eller ha någon stance heller. Så i ditt fal räcker det med ett par normala fälgar so kommer det gå fint tror jag !

bilen går inte att få sååå mkt lägre om man inte ska ligga med genomslagsgummin eller bygga om fjääderbena

Coilverkit smile jag kan göra min bil så låg att den står på chassiet mer eller mindre tongue

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Voodoo
1 444 Inlägg
8 april 2012
Trådstartare
#10
AcesHigh666 skrev:
Stripz skrev:
AcesHigh666 skrev:
Gör du det jobbigt för dem så kommer dem säkert att leta upp något att anmärka på!

Jag är unde uppfattningen att  om man anstränger sig lite för att göra besiktningen smidig så brukar personalen kunna blunda för lite saker som ligger i gråzonen.

Höja bilen om man  kör med coilovers kommer ta ca 1 timme, om du jobbar lungt o fint. Och då har jag räknat med en kaffepaus när du kommit halvvägs.

EDIT: dock så när jag tittar på dina bilar så ser ingen bil speciellt låg ut eller ha någon stance heller. Så i ditt fal räcker det med ett par normala fälgar so kommer det gå fint tror jag !

bilen går inte att få sååå mkt lägre om man inte ska ligga med genomslagsgummin eller bygga om fjääderbena

Coilverkit smile jag kan göra min bil så låg att den står på chassiet mer eller mindre tongue

Finns inte till denna bil

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Fri fart för ett fritt folk!
14 947 Inlägg
8 april 2012
#11
Stripz skrev:
AcesHigh666 skrev:
Stripz skrev:

bilen går inte att få sååå mkt lägre om man inte ska ligga med genomslagsgummin eller bygga om fjääderbena

Coilverkit smile jag kan göra min bil så låg att den står på chassiet mer eller mindre tongue

Finns inte till denna bil

vad är det för någon bil? audin eller?
isånt fall finns det inga som helst problem

Kör fort så hinner inget hända...

Voodoo
1 444 Inlägg
8 april 2012
Trådstartare
#12
Growe skrev:
Stripz skrev:
AcesHigh666 skrev:

Coilverkit smile jag kan göra min bil så låg att den står på chassiet mer eller mindre tongue

Finns inte till denna bil

vad är det för någon bil? audin eller?
isånt fall finns det inga som helst problem

Jo avanten de coilsen som finns som jag sätt går inr att kalla coils går ju ej att sänka mer änn så fjäderbena sitter i tornen. och just nu är de ca 2-3cm innan bilen blir stum fram och ja lote komfort vill jag ha då vägarna häf äf extremt dåliga

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
8 april 2012
#13
Det är som alltid skillnad på teori och praktik.

I teorin är många av bilarna helbils godkända (dva man får inte göra ett piss med dom)
Men i praktiken uppskattar en besiktningsgubbe lite stance oxå wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

757 Inlägg
8 april 2012
#14
nu är det väll ändå så att det är slitbanan som måste vara innanför. jag själv körde råsänkt och kom igenom. dock så fick vi vålda lite för att komma över lyften samt kunde bara göra bromsprov på sträcka istället för bänk.

Voodoo
1 444 Inlägg
8 april 2012
Trådstartare
#15
robzter skrev:
nu är det väll ändå så att det är slitbanan som måste vara innanför. jag själv körde råsänkt och kom igenom. dock så fick vi vålda lite för att komma över lyften samt kunde bara göra bromsprov på sträcka istället för bänk.

slitbanan på däcket är innanför men  kanten av däcket hamnar både innanför och utanför .. är lite stretch men inte mkt  205/55 16  på 8"  fram kör jag 195/55 på 8 " då de  inte gick att köra annars  rök bara från framskärmarna..  och släpte jag  gasen så rök de från däcken ..

och när jag inte hittat nå coils så jat jag 3 st olika framfjädrar hårda 55mm mjuka 55mm  och sen bonnsänkning med abkapade 55mm  då 55 mm inte är nog ... och  bak 2 uppstningar med 55mm sänkning  men endå 2 olika höjder
Senast redigerat av Stripz (8 april 2012)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum


Sök