3275
Sök

Köpråd: Volvo 740

498 Inlägg
22 februari 2007
Westie_ skrev:
Mäki skrev:
Du skulle ju få bmw:n sa du till mig.

Men en såndär 740 borde väl finnas närmare än göteborg tongue Kostar ju lika mycket och åka ner dit å hämta som att köpa bilen *ironi*

Ja, bmw:n får jag väl när jag blir 18år, men hade i sånnafall tänkt att köpa denna nu under sportlovet för att ha något kul tills man får körkort och blir 18år. smile

känns ju rätt onödigt att köpa en bil bara för att,
när man ändå får en bil när man blir 18?

Large Cap
1 816 Inlägg
22 februari 2007
Trådstartare
Nja, men jag har ungefär 2 år tills jag blir 18 och jag vill ha en bil som jag kan bl.a övningsköra med och fixa till. Säljer väl den om det nu blir så att jag får bmw:n. Men den kanske är såld då. Det vet jag inte än. tongue

796 Inlägg
22 februari 2007
Jag skulle iaf leta efter en 740 på närmre håll, 740s finns det gott om. Det är ingen bristvara direkt big_smile

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
23 februari 2007
Westie_ skrev:
Okej! smile Jo, jag har fått mail av honom idag och det är en Volvo 740 med en B234F motor med 2.3 16V. Den är nybestiktad och nyskattad. Endast tre ägare och har BlackLine-paketet. Han ska ha 16.000kr för den, så kanske man kan få ner den någon krona. Så tycker ni att man ska åka ned till Gbg och köpa den? tongue

Viktigt med dessa motorer är hur långt dom gått och om dom blivit renoverade.
Som sagt lite dåliga ventiler på dom hmm

Jag hade tagit den om den är i otroligt bra skick, annars tagit en annan. Finns ju en hel del 740's som är fina...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

406 Inlägg
23 februari 2007
John87 skrev:
Westie_ skrev:
Okej! smile Jo, jag har fått mail av honom idag och det är en Volvo 740 med en B234F motor med 2.3 16V. Den är nybestiktad och nyskattad. Endast tre ägare och har BlackLine-paketet. Han ska ha 16.000kr för den, så kanske man kan få ner den någon krona. Så tycker ni att man ska åka ned till Gbg och köpa den? tongue

Viktigt med dessa motorer är hur långt dom gått och om dom blivit renoverade.
Som sagt lite dåliga ventiler på dom hmm

Jag hade tagit den om den är i otroligt bra skick, annars tagit en annan. Finns ju en hel del 740's som är fina...

Lyssna efter ventilknack då eller? Skall o kolla på en 16v jag med idag.. Tänkte ha som bruksis.. Gått 28k och nyligen renoverad topp, oljebyte,filter, kamrem osv.
Nåt man bör tänka på gållande den motorn?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
23 februari 2007
Karlie skrev:
Lyssna efter ventilknack då eller? Skall o kolla på en 16v jag med idag.. Tänkte ha som bruksis.. Gått 28k och nyligen renoverad topp, oljebyte,filter, kamrem osv.
Nåt man bör tänka på gållande den motorn?

Mm, man hör på motorn när den börjar gå dåligt.
Bara att sätta igång motorn och stå och lyssna på den en stund ger dig en bra hum om hur motorn mår. Iaf i det stora hela  smile

Det man bör tänka på med denna motorn verkar den tidigare redan åtgärdat.
Kamrem är otroligt viktigt! Risk för ventilsallad om den går...

Är bilen i övrigt fint skick så hade jag nog slagit till.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 878 Inlägg
23 februari 2007
min farsas kompis har en 740GLE -88 som har gått 57,000mil finns inte en rostfläck på den. och den är regelbundet servad så den lär gå till nån som köper den och slutar serva den och tvätta den. aja! min 740GL som jag hade hade gått 29,000 utan problem tills jag sladdade av vägen och dess liv av den hmm
Senast redigerat av Frozen1985 (23 februari 2007)

1 150 Inlägg
23 februari 2007
Ja är du tvungen att köpa en så titta på närmare håll för dom är över producerade och överskattade;)

Sök