2.5 tums halvsats avgasarör

ohlsander
10 april 2012 · 22 Inlägg

som rubriken säger är jag ute efter en halv sats till min audi a4 b5 1.8T, letat överallt men hittar inget, men jag skulle kunna komma långt bara jag får mej en främre ljuddämpare i 2.5 tum, så bygger jag resten själv, kom gärna med förslag om ni vet någonstans jag kan få tag på det, tacksam för svar.

-Bazz3r- Team Breehäng
11 april 2012 · 1 623 Inlägg

ohlsander skrev:
som rubriken säger är jag ute efter en halv sats till min audi a4 b5 1.8T, letat överallt men hittar inget, men jag skulle kunna komma långt bara jag får mej en främre ljuddämpare i 2.5 tum, så bygger jag resten själv, kom gärna med förslag om ni vet någonstans jag kan få tag på det, tacksam för svar.

Om du ska bygga själv så kan du ju köpa rör från t,ex Biltema eller Mekonomen, och Mekonomen säljer ju även Simons ljuddämpare smile

R1 3
└┼┤
2 4
ohlsander
11 april 2012 · 22 Inlägg

jasså, får kolla upp det, men grejen är ju att audins bagre ljuddämpare är lite speciell smile

-Bazz3r- Team Breehäng
11 april 2012 · 1 623 Inlägg

ohlsander skrev:
jasså, får kolla upp det, men grejen är ju att audins bagre ljuddämpare är lite speciell smile

Jaha, nu vet ju inte jag hur de är på Audi, men på Mercan min blev de bra med Biltemas rör iaf big_smile

R1 3
└┼┤
2 4
ohlsander
11 april 2012 · 22 Inlägg

okey, kollar upp det, tack för hjälpen big_smile

-Bazz3r- Team Breehäng
11 april 2012 · 1 623 Inlägg

ohlsander skrev:
okey, kollar upp det, tack för hjälpen big_smile

Lungt wink

R1 3
└┼┤
2 4
cheffer
12 april 2012 · 1 422 Inlägg

ohlsander skrev:
jasså, får kolla upp det, men grejen är ju att audins bagre ljuddämpare är lite speciell smile

Du skulle väl kanske kunna sätta dämparen lite längre fram eller längre bak så behöver du inte göra några konstigheter med den bakre dämparen och på så sätt komma undan lite billigare smile Eller så kör du på en rejäl främre ljuddämpare och rakt rör resten av vägen som du bygger ihop själv. Gör det gärna i rostfritt. Visst, det blir lite dyrare men det håller och blir mycket lättare att skruva med om du skulle behöva göra det i ett senare skede smile

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang