5679
Sök

Nissan 200sx s13, spridarna öppnar sig inte

3 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Hej!
Har en tråd ute på NOGS med men provar om någon kan komma på nått här med.

Har strul med min nissan 200sx s13 jag tar det från början:
Från början satt det ett trimchip (vet ej märke eller spec på det) o den gick väl bra, men mycket vill ha mer  så jag införskaffade steg 3 grejer o montera dit, o efter lite pill fick jag fart på den (det det som saknas för att det ska va en renodlad steg 3 är turbon som fortfarande är original).

Den kördes under en drifting träning men efter ett tag så upptäckte jag att jag inte fick något laddtryck och bilen gick bara sämre och sämre, tillslut orkade den knappt upp på kärran för hemfärd. Det ska tilläggas att den läckte som ett såll från avgaspackningarna som som hade sagt upp sig, till en början trodde jag att det bara var att byta dom så skulle han gå igen, så va inte fallet.
Efter detta har CAS, spridarmotstånd, kabelhärva mellan ECU och motor bytts, batteri och även testat med en annan ECU dock inte en med steg 3 chip i utan den tidigare nämda utan resultat.

Vi har provat att dra igång den men inte i närheten av att starta.
Idag så provade vi med startgas o då gick han i gång på det, så börja kolla runt lite på spridarna, det är bensin upp till spridarna och spridarna har spänning på sig men dom öppnar sig inte (dom ska väl jordas av ECUn om jag inte förstått det fel) men görs inte det, varför?

Tacksam för svar!

3 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
Ingen som vet nått?

Någon som vet om det om det finns någon form av fuel cut om inte ECU:n inte får rätt singnal från LMM:en?

Sök