14 april 2012
Trådstartare
lite snabb info om min bil:
SAAB 9-3 SPORT E 5D 2.0T
problemet: försökte starta bilen idag men den vägrar gå igång. Vrider om nyckeln och jag märker hur startmotorn försöker att få igång bilen men det går inte . Jag hör hur bensinpumpen surrar igång i 1-2 sec direkt efter att jag vrider på bilen men den vägrar att starta.
har tagit ut batteriet och laddat det ( tog ca 3 timmar innan det va fullt igen) samt fyllt på med batterivatten innan. Batteriet laddades ut helt för någon månad sen när frugan satt och lyssnade på radio i ca 30 min.
Har även fått starthjälp men inget hände. Har kollat alla säkringar och det är ingen som har löst.
Har aldrig tidigare haft några som helst problem med att få bilen att starta samt att tändstift samt tändkasett byttes för knappt ett år sedan.
Kan det vara så att batteriet är så pass dåligt att det inte orkar starta upp bilen eller är det mer troligt att det är något fel på matningen av bensin? Har tyvärr ingen tillgång till någon Haynes bok idag så därför vet jag inte riktigt vart jag ska börja skruva och vänder mig därför till er här på forumet.
Kan även tillägga att centrallåset började strula här för en vecka sedan ungefär, låset på förardörren vill inte hänga med när man låser samt låserupp utan den orkar inte hela vägen ned samt upp. Kanske kan det vara en indikation på att batteriet är dåligt
Tack på förhand / Henrik
Senast redigerat av fallacken (14 april 2012)