5576
Sök

Litet oljeläckage Volvo 740

337 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
Hej, det är så att jag märkt att det försvinner lite olja från stickan. Jag fyllde på med helt ny olja för ca 2-3 veckor sedan och nu, när jag kollade stickan så märkte jag att det har försvunnit ca: 3-4 mm på stickan jag misstänker att det är topplockspackning som kanske börjar bli dålig men kan inte se att det skulle ha läckt olja någon stans.

Det jag undrar är om någon vet varför det försvinner olja sakta men säkert smile.

Mvh Eric

3 235 Inlägg
15 april 2012
En motor kan förbränna en del olja utan at det märks. Finns det inget synligt läkage/fläckar under bilen förbränner den nog oljan.

490 Inlägg
15 april 2012
hur långt har den gått? sitter även en packbox mellan motor och låda kan vara den som läcker annars!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

474 Inlägg
15 april 2012
titta på lådan om den är blöt, annars tar du bort kamremskåpan och kollar där smile

337 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
sonaxvax skrev:
hur långt har den gått? sitter även en packbox mellan motor och låda kan vara den som läcker annars!

Bilen har gått ca 15300 mil. Så det är en kortmilare. Ska kolla efter denna packboxen smile

Mvh Eric

337 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Bojjann skrev:
titta på lådan om den är blöt, annars tar du bort kamremskåpan och kollar där smile

Ska kolla upp detta smile, Kan det läcka olja bakom kamremskåpan yikes aldrig hört tidigare tongue. Tack för tips!

Mvh Eric

337 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
engolf skrev:
En motor kan förbränna en del olja utan at det märks. Finns det inget synligt läkage/fläckar under bilen förbränner den nog oljan.

Det är ju just det ser inga fläckar eller att det skulle ha runnit olja någonstans. Känns bara som om det är lite mycket olja som har försvunnit på 2-3 veckor smile.

Mvh Eric

474 Inlägg
16 april 2012
Eric91 skrev:
Bojjann skrev:

Ska kolla upp detta smile, Kan det läcka olja bakom kamremskåpan yikes aldrig hört tidigare tongue. Tack för tips!

Mvh Eric

Sitter en packbox där smile

Sök