18 mars 2012
Trådstartare
Hjälp.
Bilen går väldigt ryckigt och på tomgång knäpper det som till med några sekunders mellanrum.
Har bytt stiften då dem var oljiga, har inte bytt tändkablarna än men det ska bytas. Även dem var oljiga. Ska man även passa på att byta tändspolen?
Läst till mig en massa om just dessa fel på omegan....
1. kamaxelgivare
2.vevaxelgivare.
3.Lmm
Det blir ingen skillnad om jag drar kamaxelgivaren. Drar jag Lmm så dör bilen. Utesluter vevaxelgivaren då bilen går att varva över 4500rpm. Men ska de gå att dra ur kamaxelgivaren utan att något sker?
Ska byta bränslefilter, tändkablarna. Kan det bli detta knäppande ljud vid stiften pga. överslag i tändkablarna då allt var oljigt där. Ventilkåpan som läckt.
Någon som haft liknade problem och har en lösning på det?