Hjälp Kabelhärva Link G4 Storm

Streeetkadett Volvotrimmare
27 december 2011 · 323 Inlägg

hejsan alla bilels kunniga i landet!
Har ett Link styrsystem som jag vill koppla in i min 940, problemet är att jag inte har någon kabelhärva till den och inte lust eller jätte bra kunskap med el så vill inte börja försöka för att senare ändå ge de till någon annan.
Fick ju med 2meter "tom" härva men med märkta kablar, så tänkte om det finns någon där ute som har kunskap och tid för att löda ihop allt snyggt, motornord ville ha 5000kr för jobbet men dom hade inte tid just nu, så finns det någon som kan göra ett seriöst jobb så betalar jag några tusen till den personen för jobbet. Mvh Micke

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Streeetkadett Volvotrimmare
1 januari 2012 · 323 Inlägg

De finns det nog men kan och vill är tyvärr olika saker

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Streeetkadett Volvotrimmare
1 januari 2012 · 323 Inlägg

jaha åfan så du har jobbat där hehe, jo kan ju alltid fråga smile

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Streeetkadett Volvotrimmare
1 januari 2012 · 323 Inlägg

haha mycket möjligt, har du någon bra sida som man kan köpa bosch kontakter på? eller om man skulle gå till skroten å klippa loss en bunt så man har i fall man skulle våga sig på det själv. smile

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 januari 2012 · 13 734 Inlägg

Streeetkadett skrev:
haha mycket möjligt, har du någon bra sida som man kan köpa bosch kontakter på? eller om man skulle gå till skroten å klippa loss en bunt så man har i fall man skulle våga sig på det själv. smile

alla motorkontakter ska gå att köpa nya på volvo har själv köpt spridar kontakter som ser riktigt trevliga ut som sitter orginal på 940

ganska praktiskt att köpa orignal grejer då ser det så orginal ut det bara kan smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Streeetkadett Volvotrimmare
1 januari 2012 · 323 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Nja, vad menar du med Bosch-kontakter? De (Bosch) har ju använt sig av många olika modeller, har du bilder på nån? Det är ju troligt att det är Amphenol/Tyco som är tillverkare av kontaktstyckena.

Streeetkadett skrev:
haha mycket möjligt, har du någon bra sida som man kan köpa bosch kontakter på? eller om man skulle gå till skroten å klippa loss en bunt så man har i fall man skulle våga sig på det själv. smile

menade inte nå speciellt utan mest lite generellt tex. spridar kontakter med 2kablar, vet inte vad dom heter egentligen men jag brukar säga bosch kontakt, när man ändå ska bygga ny härva så kan de ju va lite snyggt med nya kontakter till spridare,vatten temp,luft temp,tps mmmm..

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 januari 2012 · 13 734 Inlägg

har 4st spridarkontakter med hylsor och isolering samma som sitter orginal
vete tusan vad jag vill ha dock så ge ett bud smile

grejerna är helt nya så klart

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Streeetkadett Volvotrimmare
2 januari 2012 · 323 Inlägg

Japp jag menar sån, vart kan man köpa såna billigt eller är de mer värt att plocka på skroten?

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 januari 2012 · 13 734 Inlägg

Streeetkadett skrev:
Japp jag menar sån, vart kan man köpa såna billigt eller är de mer värt att plocka på skroten?

ett tips är att försöka köpa en lös motorel och ta allt man behöver på den..där har du allt i bra ordning och sen bara skarva på allt extra utfrån orginal härvan

men som sagt alla kontakter har iallfall gått att köpa på volvo

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Streeetkadett Volvotrimmare
2 januari 2012 · 323 Inlägg

Ringde å pratade med Motornord, får se om det blir att åka upp med bilen till dom, tyvärr är det 31mil till sundsvall

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Streeetkadett Volvotrimmare
2 januari 2012 · 323 Inlägg

stående, men alltid redo att köra, kör när de är torrt å fint på vintern:P

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Streeetkadett Volvotrimmare
2 januari 2012 · 323 Inlägg

vad menar du? på Link härvan eller på original härvan?

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Streeetkadett Volvotrimmare
2 januari 2012 · 323 Inlägg

spridare 4st, luft temp,vatten temp, tps, vevaxelgivare, utgång till tändspole/spolar, inte riktigt koll hehe

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
RGH
2 januari 2012 · 134 Inlägg

Vet att mekonomen har bosch kontakterna ni pratar om, iaf mekonomen häromkring:) ppf har nog också har jag för mig

BMW 318iS "T" (1990)
Streeetkadett Volvotrimmare
2 januari 2012 · 323 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Fast om det är så pass lite (nja, allting är ju relativt) så undrar jag varför du inte gör det själv?
Är det tvekan inför att det blir rätt inkopplat eller är det tvekan inför att det blir snyggt?
Du kommer säkerligen lära dig mycket och att lära sig nya saker är nånting jag personligen tycker är stimulerande. När jag började installera larm och bilstereo hade jag installerat typ ett larm och en handfull huvudenheter.
Om du vill så kan du säkerligen få hjälp med att hitta anslutningspunkterna i bilen så att du själv kan göra inkopplingen. Skulle det ändra din inställning?

Streeetkadett skrev:
spridare 4st, luft temp,vatten temp, tps, vevaxelgivare, utgång till tändspole/spolar, inte riktigt koll hehe

Klart jag kan koppla det själv, el är inte så svårt och löda, pressa kopplingar mm.. kan jag, men jag är ur kass på¨engelska och kopplingsschemat är ¨på engelska de är ett problem, jag kan komma så långt som spridar kontakter mm, men sen när de kommer till hur spolarna ska kopplas och hit å dit så blir jag väldigt orolig och då lämnar jag hellre över det, hade schemat varigt på svenska och en enkel ritning som är uppritad vart alla kablar ska och genom vilket relä och så vidare så hade det inte vart något större problem smile

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Streeetkadett Volvotrimmare
2 januari 2012 · 323 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Den var redig, jag ska skriva ut den på jobbet, sånt där är betydligt skönare att läsa på papper än på en skärm.

håller med, jag skulle vilja ha ett el schema och inte en massa text för att kunna lösa problemet

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Nilssons
21 april 2012 · 80 Inlägg

Fick du tag i någon kopplingsschema?

360Tic
Volvo 940 M60B40 Turbo "Driftnigs bil 2015" (1990)
Volvo 360 turbo "--Inga problem att krita iaf--" (1988)
Streeetkadett Volvotrimmare
22 april 2012 · 323 Inlägg

Nilssons skrev:
Fick du tag i någon kopplingsschema?

Skickade upp bilen till MotorNord i sundsvall, dom löste resten själva;)

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Nilssons
22 april 2012 · 80 Inlägg

oki,

360Tic
Volvo 360 turbo "--Inga problem att krita iaf--" (1988)
Volvo 940 M60B40 Turbo "Driftnigs bil 2015" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang