Volvo 940 ltt chip

Min0lta
22 april 2012 · 441 Inlägg

tjena folket smile

Skulle kolla hur man vet att chipen fungerar ! fixade ett tänd chip och bränsle chip

//mvh Robin

Honda civic "Jane" (1996)
Fekzen
24 april 2012 · 181 Inlägg

Ett bra tips är ju att köpa chip direkt från en leverantör som gjort liknande projekt tidigare och vet hur tändningen ska vara anpassad.
För att göra enbart bränsle chip till dessa och lätta på tryckspärren (och sikta på runt 0,9-1 bar) är bra mycket lättare än att göra kombinationen tändning + bränslechip (och tex sikta på 1,2-1,5 bar).
Det du dessutom vill veta är vilka spridare chipen är anpassade efter och LMM.

Ska du prova chip du inte har en aning om vilken setup dem är gjorda efter, skulle du åtminstonne behöva dels köra med bredbandslambda för att se till att du har rätt blandning och att bränslet räcker till när du ställer på högre tryck, sedan också lyssna efter spikningar. Om tändchipet inte skulle vara anpassat rätt så kan det börja spika redan strax över 1 bar.

Mvh//
A.Fekzen

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.
Min0lta
24 april 2012 · 441 Inlägg

Fekzen skrev:
Ett bra tips är ju att köpa chip direkt från en leverantör som gjort liknande projekt tidigare och vet hur tändningen ska vara anpassad.
För att göra enbart bränsle chip till dessa och lätta på tryckspärren (och sikta på runt 0,9-1 bar) är bra mycket lättare än att göra kombinationen tändning + bränslechip (och tex sikta på 1,2-1,5 bar).
Det du dessutom vill veta är vilka spridare chipen är anpassade efter och LMM.

Ska du prova chip du inte har en aning om vilken setup dem är gjorda efter, skulle du åtminstonne behöva dels köra med bredbandslambda för att se till att du har rätt blandning och att bränslet räcker till när du ställer på högre tryck, sedan också lyssna efter spikningar. Om tändchipet inte skulle vara anpassat rätt så kan det börja spika redan strax över 1 bar.

Mvh//
A.Fekzen

Okeej tack!

jag drog slangen, där av jag inte ha ställbar Wg eller pys ventil!
så då när jag laddade runt 1.1 bar så hörde jag inget spikande, men vid 1.5 i ladd då spikade han direkt när min bror provade! han jag köpte chipen av sa att dem skulle klara lätt 1.2 bars ladd. men sen är ju frågan efter det laddet, om jag ska ha högre då behövs välla större spridare och en btr så jag kan ställa upp trycket lite, han hade ochså "940 special chip" som då var anpassade till 3" lmm och gröna R spridare !

Honda civic "Jane" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang