Clas Ohlsons domkraft i aluminium

Richtenb
20 april 2012 · 1 365 Inlägg

absolut inom ett år så får du det på garantin. Sen får du fixa det själv.


Denzar skrev:
Måste ju säga att jag inte har någon koll på hur grejerna igentligen funkar, än.

Läckande packningar borde dom väll fixa utan problem, vad är problemet liksom?

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Denzar
20 april 2012 · 45 Inlägg

Richtenb skrev:
absolut inom ett år så får du det på garantin. Sen får du fixa det själv.


Denzar skrev:
Måste ju säga att jag inte har någon koll på hur grejerna igentligen funkar, än.

Läckande packningar borde dom väll fixa utan problem, vad är problemet liksom?

Vart sitter dessa packningar, och på vilket sätt, påpressat?

Finns det speciella att köpa om dom pajjar utanför garantin?

Vad är det för olja i och är det svårt att byta packningen?

Lika bra att få lite kött på benen wink

index
21 april 2012 · 658 Inlägg

Forskade lite innan jag köpte min på Swedol. Till den ska det finnas en packningssats, kommer inte ihåg pris men det var inga jättesummor. Vet inte om de är lätta att byta då jag aldrig behövt.
Borde ju gå bra med domkraftsolja. Har jag kört i andra domkrafter i alla fall.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 april 2012 · 6 170 Inlägg

Denzar skrev:

Richtenb skrev:
absolut inom ett år så får du det på garantin. Sen får du fixa det själv.


Denzar skrev:
Måste ju säga att jag inte har någon koll på hur grejerna igentligen funkar, än.

Läckande packningar borde dom väll fixa utan problem, vad är problemet liksom?

Vart sitter dessa packningar, och på vilket sätt, påpressat?

Finns det speciella att köpa om dom pajjar utanför garantin?

Vad är det för olja i och är det svårt att byta packningen?

Lika bra att få lite kött på benen wink

Att feltemas domkrafter inte alltid är att lita på är inget fel utan en affärsplan.

Dom säljer ju både ny olja och har säkert några packningar i sortimentet som passar wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Denzar
21 april 2012 · 45 Inlägg

Ok gubbar, får höra med dom jag köper ifrån IFALL det finns reservdelar wink
Razor; jo sen att dom bortförhandlat ursprung är ju också en affärsplan, tror inte jag köper domkraft från Biltema faktiskt smile

Richtenb
21 april 2012 · 1 365 Inlägg

Lustigt nog är min påväg att gå sönder igen. Sprutar ur sig olja från nederkanten av fjädern (Jula racingdomkraft)
Den ser ut att sitta med ett clip som man kan få bort med en skruvmejsel. Kanske plockar isär den så kan jag visa var de läcker. Var troligen samma ställe första gången den började läcka. Riktig skitkvalité.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Denzar
22 april 2012 · 45 Inlägg

Trist hmm Låter ju ganska smidigt, antar att det blir ett rejält tryck, därför det läcker?

Men bilder är alltid bra i förebyggande syfte! Kanske du själv får tips smile

Denzar
25 april 2012 · 45 Inlägg

Nu damp det ner 100:- från Clas Ohlson i mailen, efter att jag spela på deras sida förut..

Nu är den nya webbshoppen uppe och allt har 20% rabatt och fri frakt! 799:- för domkraften nu wink antar 699:- med rabatten... http://www.clasohlson.com/se/Garagedomk … r408229000

Men fortfarande, 700:- ifall det är skit är ju dumt, men nu är det fan bra pris wink

gemini78 Jägermeister
26 april 2012 · 909 Inlägg

Dom där garagedomkrafterna med bara en rulle som hjul som tex Clas Ohlson har är väldigt ostabila om man ska lyfta i tex en lutande backe eller på ett garagegolv med fall mot tex en golvbrunn.

Dom är ostabila i sidled och tippar lätt, på grus eller sand är dom rent av värdelösa, har tippat en bil med en sådan, köpte sen själv en racingdomkraft med dubbel pumpcylinder från Rusta när dom hade en för halva priset 700kr istället för 1400kr och den har hålli i över 5 år nu och är mkt nöjd med den hittills, den är säkert 10cm bredare än dom som bara har en rulle som hjul.

Pumpar 5-10 ggr så når den full höjd och det är väldigt högt den går så inte ens dom högre pallbockarna jag har hemma har inställningar som räcker för den höjden, kollade nyss och den säljs tyvär inte mer på Rusta.

Senast redigerat av gemini78 (26 april 2012)

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
EPG Kärnkraftstomte
26 april 2012 · 766 Inlägg

Jag har testat en liknande fast som var rosa och hade två "ventiler" eller vad de nu kallas (den grejen som påverkas när man rör på handtaget upp och ner). Denna var bara skit i alla fall eftersom att den ena ventilen fastnade i intryckt läge efter några gångers användning.

Troligtvis var "min" köpt på Verktygsboden.

Senast redigerat av MagnumR (26 april 2012)

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
Richtenb
26 april 2012 · 1 365 Inlägg

Det verkar ju som att du får 2 års garanti. Vad fan köp den... Kommer garanterat gå sönder inom 1 år men då lämnar du bara in den på lagning så håller den knappt 1 år till om du har tur. Min höll 6 månader efter lagningen...


Denzar skrev:
Nu damp det ner 100:- från Clas Ohlson i mailen, efter att jag spela på deras sida förut..

Nu är den nya webbshoppen uppe och allt har 20% rabatt och fri frakt! 799:- för domkraften nu wink antar 699:- med rabatten... http://www.clasohlson.com/se/Garagedomk … r408229000

Men fortfarande, 700:- ifall det är skit är ju dumt, men nu är det fan bra pris wink

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Richtenb
26 april 2012 · 1 365 Inlägg

SJälv funderar jag på denna. irimo har fått riktigt bra betyg på tyska sidor. ser stabil ut

http://www.ebay.de/itm/IRIMO-Extraflach … 2c5fec1e8a

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Denzar
26 april 2012 · 45 Inlägg

Nja jag skiter nog i den och köper en 2 tons variant/en lite större och stabilare som gemini78 påpekat.
Aldrig vart den som köper skit heller, köper hellre bra grejer direkt, med undantag för grejer som inte behöver vara dyrt såklart.

Har ju en minidomkraft från Jula nu, känns inte stabilt, man är faktiskt skraj när man använder den.

Synd att den rejäla från Rusta är borta, bara läst bra om den.


Nu förstår ju inte jag Tyska, men såg att Irimon finns i Engelska ebay, dock 2700:- ca med frakt.

gemini78 Jägermeister
26 april 2012 · 909 Inlägg

Min domkraft ser ut som den på bilden förrutom T handtaget längst upp och hjulen ser ut att vara i plast på den på bilden, mina är i metall, samma 3st handtag runtom domkraften med, väger as mkt så handtagen behövs om man ska bära med sig den nånstans.

Ska ut till garaget och kolla vad min heter, kan ju ta en bild samtidigt med, brb...

Richtenb skrev:
SJälv funderar jag på denna. irimo har fått riktigt bra betyg på tyska sidor. ser stabil ut

http://www.ebay.de/itm/IRIMO-Extraflach … 2c5fec1e8a

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Richtenb
26 april 2012 · 1 365 Inlägg

Du har säkert en variant som inte är gjord i aluminium då. Som du säger är det ju mycket bättre med metallhjul än plasthjul. Känns ändå betryggande att de ser ungefär likadana ut, det betyder antagligen att det inte är skit.

gemini78 skrev:
Min domkraft ser ut som den på bilden förrutom T handtaget längst upp och hjulen ser ut att vara i plast på den på bilden, mina är i metall, samma 3st handtag runtom domkraften med, väger as mkt så handtagen behövs om man ska bära med sig den nånstans.

Ska ut till garaget och kolla vad min heter, kan ju ta en bild samtidigt med, brb...

Richtenb skrev:
SJälv funderar jag på denna. irimo har fått riktigt bra betyg på tyska sidor. ser stabil ut

http://www.ebay.de/itm/IRIMO-Extraflach … 2c5fec1e8a

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Richtenb
26 april 2012 · 1 365 Inlägg

Denzar skrev:
Nu förstår ju inte jag Tyska, men såg att Irimon finns i Engelska ebay, dock 2700:- ca med frakt.

fast du kan gott köpa från ebay tyskland också. ca 1900 inklusive paypal avgift. Har handlat massor från ebay tyskland och det funkar skitbra. Kollar du på reviews på killen som säljer grejerna så har han 100% också av över 30000 röster. Vilket betyder att det knappast är skit han säljer

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
gemini78 Jägermeister
26 april 2012 · 909 Inlägg

Det var visst bara 2st handtag på min, 2.5 tons domkraft står det på Svenska på den sen varningstext så fick inte fram modellen på den tyvär men den är köpt på Rusta för 5-6 år sedan när dom hade den för halva priset.
6 pumpningar på handtaget så är det full höjd på den.

https://www1.garaget.org/gallery/images/5/4392/4392-3b8bb2272c5993c6b8163a0f7b8fe012.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/5/4392/4392-e9faae8774054db0189be6ff882e8666.jpg

Senast redigerat av gemini78 (26 april 2012)

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Richtenb
26 april 2012 · 1 365 Inlägg

Det ser ju ut att vara riktigt bra kvalité i den där. Helt otroligt att du lyckades köpa den på Rusta av alla ställen. Förstår verkligen varför den inte säljs längre... Den var helt enkelt för bra.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Denzar
26 april 2012 · 45 Inlägg

Richtenb skrev:

Denzar skrev:
Nu förstår ju inte jag Tyska, men såg att Irimon finns i Engelska ebay, dock 2700:- ca med frakt.

fast du kan gott köpa från ebay tyskland också. ca 1900 inklusive paypal avgift. Har handlat massor från ebay tyskland och det funkar skitbra. Kollar du på reviews på killen som säljer grejerna så har han 100% också av över 30000 röster. Vilket betyder att det knappast är skit han säljer

Oki, en hel värld med att handla på nätet, börjar få kläm på det.

Borde det inte finnas någon sida med alla ebays på samma? Sen får jag aldrig till det så att jag bara söker på grejer som kan skickas till Sverige, samma med Amazon, måste checka ut för att få veta...

Sen mena jag absolut inte att den du titta på var skit, utan att den från Classe Kan vara.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang