Audi s4 2.2t startar inte efter chip byte

Fekzen
26 april 2012 · 181 Inlägg

Okej, B57 922 är chipet som ska sitta på laddtryckssidan i boxen, alltså "boost" chipet. 87C257 krets.

Det här med olika färger på etiketter går jag aldrig efter utan det är generellt box-nummer som gäller för alla bilar. Så vågar inte svara på gul etikett osv. Vissa modeller kan man ta chip från andra box-nummer men det är ju inte att rekomendera för oftast är det olika program.

Mvh//
A.Fekzen

Senast redigerat av Fekzen (26 april 2012)

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.
Jimmy89
26 april 2012 · 49 Inlägg

Fekzen skrev:
Okej, B57 922 är chipet som ska sitta på laddtryckssidan i boxen, alltså "boost" chipet. 87C257 krets.

Det här med olika färger på etiketter går jag aldrig efter utan det är generellt box-nummer som gäller för alla bilar. Så vågar inte svara på gul etikett osv. Vissa modeller kan man ta chip från andra box-nummer men det är ju inte att rekomendera för oftast är det olika program.

Mvh//
A.Fekzen

är det så?! va i helvete då kan problemet kanske vara löst kanske!, klanten innan min har isf bytt plats på etiketterna!! på chippen för den koden jag skrev ner nu alltså B57 922 sitter  det en lapp bränsle på... mad

hinner dock inte byta idag men imorgon är det ju FREDAG big_smile

hoppas på detta nu TACK smile

Den som ingen turbo har han får åka utan bar
BMW 525 Turbo "Diamantschwarz" (1993)
Jimmy89
26 april 2012 · 49 Inlägg

står AM27C51275DC
       9703MPM             


på det andra jag har smile och det är det som jag satte i "boost" delen

B57 922 satte jag i bränsle... men inte så lätt när det var etiketter som sa tvärtom..

Den som ingen turbo har han får åka utan bar
BMW 525 Turbo "Diamantschwarz" (1993)
Fekzen
26 april 2012 · 181 Inlägg

Jimmy89 skrev:
står AM27C51275DC
       9703MPM             


på det andra jag har smile och det är det som jag satte i "boost" delen

B57 922 satte jag i bränsle... men inte så lätt när det var etiketter som sa tvärtom..

Jopps, 27C512 är Motorstyrningen för Tändning och Bränsle.

Har för mig att chipet för laddtryck, 87C257, sitter rätt nära mappsensorn i boxen. Och att tändning/bräsnle chipet sitter på andra kretskortet i boxen, om jag minns rätt i huvet.

Mvh//
A.Fekzen

Senast redigerat av Fekzen (26 april 2012)

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.
Jimmy89
26 april 2012 · 49 Inlägg

a för stämmer detta förstår jag ju att bilen inte startat... ska kanske prova redan ikväll
uppdatering kommer

tack Fekzen! smile

Den som ingen turbo har han får åka utan bar
BMW 525 Turbo "Diamantschwarz" (1993)
Jimmy89
26 april 2012 · 49 Inlägg

hjälpte inte, åker in till autotech för att programmera om dem ist smile

Den som ingen turbo har han får åka utan bar
BMW 525 Turbo "Diamantschwarz" (1993)
Fekzen
27 april 2012 · 181 Inlägg

Jimmy89 skrev:
hjälpte inte, åker in till autotech för att programmera om dem ist smile

Låter vettigt. Då bygger de chip du fick tag på antagligen på mjukvara från en annan styrbox som inte är kompartibel med din. Bara programmera om.

Mvh//
A.Fekzen

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang