3903
Sök

Vad kostar de att ta mc körkort?

2 046 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Tjena, prövade att köra lite mc nu inatt ( har moppe erfarenhet sen 15 lol ) Och de va jäkla kul! Så jag undrar vad de kostar att ta mc kort? Till tung då! Prövade en R6a och en ninja 250 big_smile Och jag kan säga att 250 va skit rolig att köra så jag börjar nog med en liten och tar mig uppåt då big_smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
28 april 2012
beror lite på hur mycket körlektioner du behöver, själv körde jag tre lektioner när jag tog mitt kort förra året, en lektion krypkörning, en lektion i trafik och en lektion med högfartsmanöver (dvs en lektion för vardera av de tre delmomenten på uppkörningen) jag betalade följande:
körkortstillstånd + handledarbevis för farsan: 380:-
risketta: 950:-
risktvåa: 2900:-
tre körlektioner: 2400:-
hyra av MC för uppkörning: 800
teoriprov: 150:-
uppkörning: 1500:-
foto: 200:-
tillverkning av nytt körkort: 300:-

allt som allt 9580:-

jag hade möjlighet att öva hemma vilket troligtvis minskade antalet lektioner en aning, särskilt krypkörningen kan för vissa ta tid att få ordning på.

vad gäller körkort så ta för tung MC (om du har åldern för det) vid nyår höjs åldern för tung obegränsad MC från 21 till 24 år, om man dock har kort för "tungtung" vid nyår så kommer man fortfarande få köra obegränsad även om man inte är 24.

lycka till!  smile

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Muttley
28 april 2012
Jag gav runt 6 för mitt men de verkar visst omöjligt nu när risk 1-2 finns.  Men man ska väl räkna 10-20 så blir man inte överaskad.

Självlärd
3 083 Inlägg
28 april 2012
Sen lite annan nyttig info är att du behöver eget skinnställ och egen MC.

Det sistnämnda gäller endast vid uppkörningen.

Här står allt du behöver veta
http://www.korkortsportalen.se/jag-ska- … otorcykel/

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

2 046 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
TS_quattro skrev:
beror lite på hur mycket körlektioner du behöver, själv körde jag tre lektioner när jag tog mitt kort förra året, en lektion krypkörning, en lektion i trafik och en lektion med högfartsmanöver (dvs en lektion för vardera av de tre delmomenten på uppkörningen) jag betalade följande:

jag hade möjlighet att öva hemma vilket troligtvis minskade antalet lektioner en aning, särskilt krypkörningen kan för vissa ta tid att få ordning på.

vad gäller körkort så ta för tung MC (om du har åldern för det) vid nyår höjs åldern för tung obegränsad MC från 21 till 24 år, om man dock har kort för "tungtung" vid nyår så kommer man fortfarande få köra obegränsad även om man inte är 24.

lycka till!  smile

Tackar för infon! Tar detta året isåfall! Slipper jag vänta i 2 år till tongue Tackar dom två andra som svarat också!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

Muttley
28 april 2012
kannebanne skrev:
TS_quattro skrev:

lycka till!  smile

Tackar för infon! Tar detta året isåfall! Slipper jag vänta i 2 år till tongue Tackar dom två andra som svarat också!

Skynda dig med att boka tider då de brukar ta lång tid. Hinner du inte innan januari näste år och du inte är 24 så får du vänta smile

Sök