Eftermontera adaptiva strålkastare ford focus st

wiberg_jh
30 april 2012 · 31 Inlägg

nån som eftermonterat adaptiva strålkastare? går det, och vad kostar det? beställde min bil med adaptiva men de hoppade tydligen över och sätta dit dem, nu hävdar de att det inte går att eftermontera.
tacksam för snabba svar!hmm

darkwizard Fordonstekniker
30 april 2012 · 1 740 Inlägg

Det är ju bara att reklamera, har du beställt med dessa strålkastare, så ska du ju ha dom. Visst går det att eftermontera, men det är ju stort jobb.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
wiberg_jh
30 april 2012 · 31 Inlägg

ja jag trodde allt gick att eftermontera och såklart vill de göra enkelt för sig och kompensera istället. men vi ska ju själva komma med förslag och mitt förslag är ju att montera. de har ju dessutom missat 2 andra grejer plus att vid leveransen så fick vi lacka om den nya huven för de hade lackat in ett hårstrå mitt på. så jag tror den är gjord en måndag! har googlat på eftermontering av adaptiva men det hittar jag inget om. blåtand däremot är ju mer en kostnadsfråga.

darkwizard Fordonstekniker
30 april 2012 · 1 740 Inlägg

Hmm, hårstrå på huven?? Hur i helsike hamna det där, då det är robotar som lackar dom. Då firmor bara vill göra det enkelt för sig, så är det bara stå på dig. Annars är det en ARN anmälan som kanske kan hjälpa.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Tomten Tomten
30 april 2012 · 1 065 Inlägg

Blåtand är ju inge problem att efter montera och programmera in dock kostar det.
Ang strålkastarna är jag rätt säker att det går men troligen är din ford återförsäljare väll medveten om att det kostar båda en del pengar och bra mycket tid. Sen ska bilen reggas in med adaptiva strålkastare då det blir kan bli trassel med tanke på helbilgodkännade.
Ju lite sensorer som ska monteras. Andra lysen och allt ska programmeras in.

Står fast i att det går att eftermontera men säkert inte ekonomiskt försvarbart.


Om jag sneglar liter på hur det går till på BMW så ska detta monteras för att får allt att fungera om man redan har regnsensor. (jag tar inget ansvar för att detta kommer funka på din bmw bil)
Man behöver
-kitt http://bmwfans.info/parts/catalog/63130399704/
Part number: 63 13 0 399 704
kostnad utan montering ca 20 000 kr
-Strålkastarrengöring 61670400875
2500 kr
-Fotutrymmesmodul 61359128184
4000 kr
-Manöveranordning ljus 61316932796
1500 kr

Redan där är det ca  30 000 kr utan montering och programmering



Reklamera bilen fast om det är samma bil som du hade när jag besökte er så kanske det är lite sent för reklamation.

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
wiberg_jh
30 april 2012 · 31 Inlägg

får se vad de säger senare i veckan, men då vet jag att det går. kostnaden är deras problem, de skulle monterat efter beställningen från början. wink.  det är ju fabrikationsfel så det borde man kunna reklamera flera år. synd att man inte  tog tag i det tidigare.

wiberg_jh
30 april 2012 · 31 Inlägg

och jajemän hårstrå i lacken, och dammprickar inlackade lite varstanns. så det var jättekul att lacka om huven och en del andra ställen. en vecka gammal rullade vi in på 1:a lackfirman.. såg ut som en nyckelpiga efter ha besökt 2 lackfirmor som inte kunde lacka,sen på 3:e var de proffs! de undrade oxå hur man lyckats.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang