Kinshi skrev:
Läste en intressant artikel i dag på expressen om att det ska bli fler kontroller på vägen !?!
Ännu ett sätt att tjäna pengar till staten, jag blir så f*cking förbannad när de sitter där fula och gömda bakom träd och mäter hastigheterna på 70-90 vägar, och stoppar en om man kör 10kmh för fort.
Det är fan ingen som har dött av att köra 100 på 90 vägar, satsa i stället på nykterhets körning och de som kör drogpåverkade som har tagit livet av många och sig själva, jag tror de är mer inblandade i trafik olyckor än de som kör 100 på 90 väg eller 80 på 70 vägar.
Jag kan förstå att de kontrollerar 30 vägarna, skolvägar osv. Men jag tror att de flesta som kör har lite vett och vet hur de ska köra på dessa vägar, och JA det finns idioter, men ännu mer idioter som kör onyktra och drogpåverkade.
Om det skulle satsa på att förbättra vägarna hade vart bättre, kan säga såhär väg 21 nordvästra skåne som är väldigt hårdtrafikerande, många åker dagligen på den vägen som ska in till Helsingborg eller ska mot Kristianstad, den vägen är ett skämt, mellan Åstorp till Hässleholm är fan 90, satsa bygg motorväg mellan Kristianstad och Helsingborg istället för att gnälla om fortkörning på 90 vägen !!
Alla som kör den vägen vet vad jag menar och håller med mig säkert, kan ligga en gubbe i 70kmh där det är omöjligt att köra om.
Så att de hittar på att det ska bli mer kontroller på vägen pga hastigheten är rent skitsnack bara för att driva in pengar åt staten.
http://www.expressen.se/motor/nollvisio … er-pa-vag/PS ursäkta mitt språk och frustration men polisen och staten prioriterar pengar före liv