2743
Sök

Nollvisionen skärps - fler kontroller på väg

139 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
Läste en intressant artikel i dag på expressen om att det ska bli fler kontroller på vägen !?!
Ännu ett sätt att tjäna pengar till staten, jag blir så f*cking förbannad när de sitter där fula och gömda bakom träd och mäter hastigheterna på 70-90 vägar, och stoppar en om man kör 10kmh för fort.

Det är fan ingen som har dött av att köra 100 på 90 vägar, satsa i stället på nykterhets körning och de som kör drogpåverkade som har tagit livet av många och sig själva, jag tror de är mer inblandade i trafik olyckor än de som kör 100 på 90 väg eller 80 på 70 vägar.

Jag kan förstå att de kontrollerar 30 vägarna, skolvägar osv. Men jag tror att de flesta som kör har lite vett och vet hur de ska köra på dessa vägar, och JA det finns idioter, men ännu mer idioter som kör onyktra och drogpåverkade.

Om det skulle satsa på att förbättra vägarna hade vart bättre, kan säga såhär väg 21 nordvästra skåne som är väldigt hårdtrafikerande, många åker dagligen på den vägen som ska in till Helsingborg eller ska mot Kristianstad, den vägen är ett skämt, mellan Åstorp till Hässleholm är fan 90, satsa bygg motorväg mellan Kristianstad och Helsingborg istället för att gnälla om fortkörning på 90 vägen !!

Alla som kör den vägen vet vad jag menar och håller med mig säkert, kan ligga en gubbe i 70kmh där det är omöjligt att köra om.

Så att de hittar på att det ska bli mer kontroller på vägen pga hastigheten är rent skitsnack bara för att driva in pengar åt staten.

http://www.expressen.se/motor/nollvisio … er-pa-vag/

PS ursäkta mitt språk och frustration men polisen och staten prioriterar pengar före liv

1 515 Inlägg
23 april 2012
Kinshi skrev:
Läste en intressant artikel i dag på expressen om att det ska bli fler kontroller på vägen !?!
Ännu ett sätt att tjäna pengar till staten, jag blir så f*cking förbannad när de sitter där fula och gömda bakom träd och mäter hastigheterna på 70-90 vägar, och stoppar en om man kör 10kmh för fort.

Det är fan ingen som har dött av att köra 100 på 90 vägar, satsa i stället på nykterhets körning och de som kör drogpåverkade som har tagit livet av många och sig själva, jag tror de är mer inblandade i trafik olyckor än de som kör 100 på 90 väg eller 80 på 70 vägar.

Jag kan förstå att de kontrollerar 30 vägarna, skolvägar osv. Men jag tror att de flesta som kör har lite vett och vet hur de ska köra på dessa vägar, och JA det finns idioter, men ännu mer idioter som kör onyktra och drogpåverkade.

Om det skulle satsa på att förbättra vägarna hade vart bättre, kan säga såhär väg 21 nordvästra skåne som är väldigt hårdtrafikerande, många åker dagligen på den vägen som ska in till Helsingborg eller ska mot Kristianstad, den vägen är ett skämt, mellan Åstorp till Hässleholm är fan 90, satsa bygg motorväg mellan Kristianstad och Helsingborg istället för att gnälla om fortkörning på 90 vägen !!

Alla som kör den vägen vet vad jag menar och håller med mig säkert, kan ligga en gubbe i 70kmh där det är omöjligt att köra om.

Så att de hittar på att det ska bli mer kontroller på vägen pga hastigheten är rent skitsnack bara för att driva in pengar åt staten.

http://www.expressen.se/motor/nollvisio … er-pa-vag/

PS ursäkta mitt språk och frustration men polisen och staten prioriterar pengar före liv

Mycket bra skrivet!

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

5 198 Inlägg
25 april 2012
Nu är det ju dock inte bara fortkörare dom hittar.. dom kollar både nykterhet och bilen. på så sätt hittas både onyktra/drogade bilförare och rishögar till bilar. Men dock så är det bättre att uniformerade poliser och målade bilar står där.

plankan
25 april 2012
Du,igår lå jag i 95 på en 90 väg och blev omkörd av en annan bil så det så ut som om jag stod parkerad
så tala inte om för mig att det inte behövs mera kontroller ute på vägarna.....yikes

Om alla hade skött sig och kört lagligt,så hade polisen varit tvunen att avskeda/omplacera sin personal wink

Sedan förstår jag mig inte på ditt gnällande -
om du bara sköter dig och håller hastigheten,vad har du då att oroar dig för roll

Nej,mera kontroller på vägarna tack,för där finns för många "idioter" där ute.

139 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Jasså hur ofta har det hänt att du har blivit omkörd på detta sättet, och jag gnäller inte om du syftar på mig.

så du menar att polisen gör sitt "Jobb" ännu en naiv som går på detta så kallade "kontroller".

Om du öppnar ögonen så ser du att detta inte leder till att folk dör mindre i trafiken, det är bara för att mjölka
svenssons på pengar.

Visst rent statistik så ser det bra ut, men de tar aldrig fram drog och rattfylleri i statistiken.

Att jaga rattfulla och drogpåverkade kostar staten mer än att jaga fortkörare, Och JA fortkörare drar in mer pengar åt staten, för nästan alla kör för fort.

Så om vi ska lita på att staten bryr sig om ditt eller mitt liv, hur kommer det sig att obesiktade sönder-rostade bilar får röra sig från a-b och blir de stoppade med obes är de lite mildare än att du kör oskattad? Du vet om att du får inte röra bilen en meter om den är oskattad eller hur? och du vet om om du blir stoppad så tar de dina skyltar och de måste du ta den på ett släp.

Så om du kallar mig för gnällig förklara för mig detta !?

Så snälla sluta vara naiv och kalla mig för att gnälla! Öppna ögonen och inse sanningen.
Senast redigerat av Kinshi (2 maj 2012)

Forummoderator
26 470 Inlägg
2 maj 2012
Deras kontroller är bra mycket bättre än alla kameraskåp, det är en sak som är säkert.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 894 Inlägg
2 maj 2012
Återigen en gnälltråd om Polisen låser och hänvisar till bloggen.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

139 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Deras kontroller är bra mycket bättre än alla kameraskåp, det är en sak som är säkert.

Det är inte det vi diskuterar hur vid bra eller dålig kontollerna är. Poängen är att det finns mycket mycket viktigare saker som räddar mer liv, men det kostar ju så istället att punga ut pengar så skyller man på farten på det sättet
så sväljer naiva människor betet och tror på det.

Som jag sa innan kontroller på 30-50 vägar är viktigare än kontoller på 70-90 vägar.

Sök