1706
Sök

Bromsproblem Volvo 144

Skruvar på allt!
30 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Jo jag har lite problem med bromsarna på min Volvo 144 GL -74. När jag bromsar drar bilen kraftigt åt vänster. Jag misstänkte att det var luft i systemet, så jag luftade frambromsarna i hopp om att det var felet. När jag luftat klart och startade bilen för att ta en provtur, så lyste varningslampan för bromsarna (Brake failure) och bilen drar fortfarande åt vänster. sad

När jag luftade så luftade jag igenom alla 3 nipplar på framoken samt fyllde på med ny bromsvätska innan den blev för låg i behållaren. Jag sökte i forumet efter liknande trådar, men jag hittade ingen som gav mig svar. hmm

Vad kan jag ha gjort för fel? Måste jag lufta bakbromsarna också? Motionera kolvarna i oken kanske?

Tack på förhand // Grod4n

-Fullgas = motor ras...
-Fulltös = medvetslös...

297 Inlägg
3 maj 2012
Grod4n skrev:
Jo jag har lite problem med bromsarna på min Volvo 144 GL -74. När jag bromsar drar bilen kraftigt åt vänster. Jag misstänkte att det var luft i systemet, så jag luftade frambromsarna i hopp om att det var felet. När jag luftat klart och startade bilen för att ta en provtur, så lyste varningslampan för bromsarna (Brake failure) och bilen drar fortfarande åt vänster. sad

När jag luftade så luftade jag igenom alla 3 nipplar på framoken samt fyllde på med ny bromsvätska innan den blev för låg i behållaren. Jag sökte i forumet efter liknande trådar, men jag hittade ingen som gav mig svar. hmm

Vad kan jag ha gjort för fel? Måste jag lufta bakbromsarna också? Motionera kolvarna i oken kanske?

Tack på förhand // Grod4n

Luftade du i rätt ordning? Samt rätt ordning på nipplarna?

Skruvar på allt!
30 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Jag började med det högra framoket, ordningen vet jag inte ens.

-Fullgas = motor ras...
-Fulltös = medvetslös...

297 Inlägg
3 maj 2012
Grod4n skrev:
Jag började med det högra framoket, ordningen vet jag inte ens.

höger bak
vänster bak
höger fram
vänster fram

Vilken av nipplarna man ska börja med på fram okej får du google själv.

Skruvar på allt!
30 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Tackar

-Fullgas = motor ras...
-Fulltös = medvetslös...

Sök